مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: به دلیل اینکه مازندران قطب تولید محصول برنج کشور است، برای تنظیم بازار، برنج خارجی در این استان توزیع نمی‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنابر خبر دریافتی، سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ شرکت بازرگانی دولتی ایران ،اظهار کرد: بخشی از تنظیم بازار کالاهای اساسی شامل برنج، شکر و روغن توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام می‌شود و این شرکت، همواره حمایت از تولیدات داخلی محصولات کشاوزری را سر لوحه اقدامات قرار داده است. 

جعفری تصریح کرد: مازندران قطب تولید برنج کشور است و به دلیل حمایت از کشاورزان، حتی در زمانی که قیمت این محصول بالا رفته بود، هیچ برنج خارجی در بازار استان توسط این شرکت توزیع نشد.

وی به بیان عملکرد شرکت در بخش تامین، خرید و توزیع کالاهای اساسی پرداخت و تشریح کرد: شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ در سالجاری بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن گندم و ۱۲۰ هزار تن انواع دانه‌های روغنی در سه استان تحت پوشش خریداری کرد و تمامی بهای محصولات کشاورزان را نیز به حساب آنان واریز کرد.

جعفری با اشاره به خودکفایی در تامین گندم کشور تاکید کرد: فعالیت‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکتهای تابعه به ویژه شرکت غله منطقه ۲ بر پایه اجرای اصول اقتصاد مقاومتی است و در حال حاضر سیاست دولت بر صادرات مشتقات گندم است.

مدیرعامل شرکت غله منطقه ۲، عنوان کرد: ظرفیت ذخیره‌سازی گندم و سایر کالاهای اساسی در استان مازندران مطلوب است و در حال حاضر پیگیر استانداردسازی تمامی انبارهای ذخیره‌ای موجود هستیم.

جعفری گفت: کیفیت گندم داخلی خریداری شده در سالجاری مطلوب است و اظهارات مبتنی بر عدم کیفیت گندم‌های داخلی بی پایه و اساس است و صحت ندارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲، با اشاره به یارانه ۲۰۰ میلیارد ریالی پرداختی در هر ماه برای تامین نان مازندران، درجه‌بندی واحدهای آردسازی و نانوایی، آموزش نانوایان و بهسازی و نوسازی واحدهای تولید نان و نظارت بر تولیدات با کیفیت را از برنامه‌های مهم این شرکت برای افزایش کیفیت نان و کاهش ضایعات اعلام کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار