حمایت اتحادیه اروپا از پیشنهادها درباره بازبینی قوانین مرزی منطقه شنگن

مقامات اتحادیه اروپا از پیشنهاد آلمان و فرانسه برای بازبینی قوانین مرزی منطقه شنگن استقبال کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، مقامات اتحادیه اروپا از پیشنهادها درباره بازبینی قوانین امنیتی اروپا – از جمله گسترش محدودیت‌‎های مرزی به منطقه شنگن -- حمایت کرده‌اند. این پیشنهادها از جانب آلمان و فرانسه مطرح شده است. قرار است در سال 2017، در آلمان و فرانسه انتخابات برگزار شود و مسئله مهاجرت نقش کلیدی در این تغییرات سیاسی خواهد داشت.

روز دوشنبه "توما دو مزیر" – وزیر کشور آلمان – و همتای فرانسوی‌اش در یک نامه مشترک جزئیات پیشنهادهای دو کشور را ارائه دادند و اعلام کردند: "تداوم تهدیدهای تروریستی و موفقیت نظارت بر مرزهای کشورهای داخل اتحادیه اروپا، اهمیت بازبینی قوانین مرزی در منطقه شنگن را نشان می‌دهد."

متن این نامه در برلین و خطاب به معاون رئیس کمیسیون اروپا و مسئولان امور داخلی و امنیتی اتحادیه اروپا نوشته شده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد در این نامه، این دو وزیر به اتحادیه اروپا پیشنهاد داده اند قوانین نظارت بر مرزها را برای بازه‌های زمانی بلندتر از حالت کنونی به اجرا بگذارند. همچنین در این نامه پیشنهاد شده است شدت سختگیری قوانینی را که حق کشورهای عضو اتحادیه اروپا در وضع قوانین مرزی داخلی را محدود می‌کند، کاهش یابد.

قوانین کنونی شنگن به کشورهای اروپایی اجازه می‌دهد در صورت بروز تهدید‌های امنیتی جدی، قوانین ملی مرزهایشان را برای حداکثر 2 سال تغییر دهند. وزرای آلمان و فرانسه اعلام کردند این بازه زمانی باید افزایش یابد و وضع قوانین جدید در حالت عادی – زمانی که مسائل امنیتی جدی کشورها را تهدید نمی‌کند – نیز قابل انجام باشد.

روز چهارشنبه، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا از این پیشنهادها استقبال کرد و گفت این طرح‌ها در راستای برنامه‌های کمیسیون اتحادیه اروپا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار