تبدیل شدن فضای مجازی به بلای خانمان سوز در جامعه

آیت الله علوی گرگانی در دیدار اعضای قرارگاه پدافند زیستی گفت:فضای مجازی به بلای خانمان سوز جامعه تبدیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛آیت الله علوی گرگانی، مرجع تقلید شیعه امروز در دیدار دبیر و اعضای قرارگاه پدافند زیستی استان با اشاره به حساسیت کار این اداره کل در خنثی سازی نقشه های دشمن گفت: یکی از مهمترین مشکلات جامعه امروز افسارگسیختگی فعالیت در فضای مجازیست که به بلای خانمان سوز جامعه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه دیگر هیچ حریم امنی برای خانواده وجود ندارد گفت: تربیت فرزندان در چنین فضایی به شدت سخت و حساس است به طوری که بیت مراجع عظام تقلید هم از آسیب های فضای مجازی در امان نیست.

آیت الله علوی گرگانی با انتقاد از اظهارات برخی مسوولان در خصوص کنترل فضای مجازی ادامه داد : اینکه مسولان از تریبون صدا و سیما اعلام می کنند که قادر به کنترل این فضا نیستند بسیار اسفناک است چرا که این موضوع نوعی اظهار ضعف و دادن دایره امن به خلافکاران فضای مجازیست  تا با خیال راحت به اقدامات غیر اخلاقی و ضد امنتی خود ادامه دهند.

این مرجع تقلید شیعه در ادامه با بیان اینکه مشکلات بزرگ از مشکلات کوچکتر به وجود می آیند گفت: داعش در ابتدا موضوع خاصی نبود اما با ایجاد پایگاههای مختلف در نقاط مختلف دنیا امروز به تهدیدی برای منطقه و دنیا تبدیل شده اند.

آیت الله علوی گرگانی  با اشاره به اینکه برخی اعضای داعش به دلیل ضعف اطلاعات دینی و یا تحت فشار های مادی در دام این گونه گروه ها افتاده اند خاطرنشان کرد: بنده با برخی از اعضای سابق داعش که از این گروه جدا شده اند از نزدیک برخورد داشته ام که همه آنان از کرده خود پشیمان و دو علت فوق را دلیل همکاری با داعش عنوان کرده اند.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان هم در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در استان گفت: پدافند قرارگاه زیستی استان همزمان با آغاز فعالیت در کشور به ریاست استاندار در قم راه اندازی شده با 8 کارگروه به دنبال رفع مشکلات استان است.

متقیان افزود: رصد و پایش هشدار سریع،اشکار سازی تهدید،آرامش بخشی و مدیریت افکار عمومی، بهداشت و پیشگیری،قرنطینه و محدودسازی،تخلیه و درمان،رفع آلودگی و بازتوانی و بازسازی کارگروه های هشت گانه این قرارگاه است که هر کدام تحت اشراف دستگاههای مختلف فعالیت می کنند.

برگزاری رزمایش دام از مهمترین برنامه های پدافند قرارگاه زیستی  است که با حضور همه دستگاههای استان 16و 17 اسفند در دامشهر و روستاهای بخش جعفرآّباد برگزار می شود.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار