یک مقام دولت افغانستان گفت پاکستان بیش از افغانها از مسدود شدن گذرگاههای مرزی، ضرر میکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان روز پنجشنبه در نشست خبری با بیان اینکه تورخم تنها راه تجاری افغانستان نیست گفت: هم مرز بودن افغانستان با کشورهای آسیای مرکزی و بندر چابهار می تواند تمامی مشکلات واردات و صادرات ما را حل کند.
 
فیصل افزود: در بسته شدن گذرگاههای مرزی اسپین بولدک و تورخم از سوی پاکستان خود پاکستان بیشترین زیان را خواهد دید؛ چون پاکستان با بسته شدن این گذرگاه نمی تواند کالاهای خود را به افغانستان صادر کند. وی خاطر نشان کرد پاکستان از دروازه چمن و تورخم بیشترین صادرات کالای خود را به افغانستان دارد؛ اما با بسته شدن این گذرگاه مرزی نمی تواند اجناس خود را صادر کند.
 
با این حال معاون سخنگوی ریاست اجرایی از آغاز تلاش ها برای بازگشایی دوباره گذرگاه تورخم خبر داد و افزود که افغانستان برای بازگشایی مرزها تلاش های عملی می کند و به زودی شاهد باز شدن دروازه به روی تاجران و بازرگانان خواهیم بود. وی تاکید کرد وجود تنش میان دو کشور همسایه به صلاح هیچ کدام نیست و هرچه زودتر باید این مشکل حل شود.
 
فیصل همچنان ادعای پاکستان در مورد آموزش تروریسم در افغانستان را دروغ عنوان کرد و افزود افغانستان خود قربانی تروریسم در جهان است. به گفته فیصل تا زمانی که کشورهای خارجی دست ازحمایت تروریست ها برندارند، صلح درافغانستان تامین نخواهد شد.
 
گفتنی است که پاکستان از چند روز پیش تا کنون گذرگاه مرزی تورخم را یک جانبه به روی مسافران بسته و دلیل آن را جلوگیری از ورود تروریست ها به خاک خود عنوان کرده است. با وجود احضار سفیر پاکستان به وزارت خارجه افغانستان در ارتباط با حملات راکتی پاکستان و مسدود شدن مرز تورخم؛ تاکنون پاکستان به هیچکدام از درخواست های دولت افغانستان پاسخ مثبت نداده است.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار