ملت وفادار به خط رهبری و ولایت و همچنین وفادار به اسلام و انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا مدرسی یزدی امام جمعه موقت يزد گفت: کمتر از سه ماه دیگر به انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری باقی مانده است،که  انتخابات سرنوشت کشور را به مدت چهار سال در مقیاس بسیار وسیع مشخص می‌کند

وی افزود: تصمیم‌هایی که توسط قوه مجریه گرفته می‌‌شود گاه تا ده‌ها سال ادامه پیدا می‌کند و برخی قراردادها و تصمیم‌گیری‌ها تا ده‌ها سال بعد بر زندگی مردم اثرگذار است.

وی تصریح کرد: برخی تصمیم‌ها نیز باعث می‌شود فضای کشور دو قطبی شود بنابراین تصمیم‌ها باید بر اساس متابعت از قانون اساسی، اسلام و رهنمودهای امام خمینی ره و مقام معظم رهبری اتخاذ شود.

وی با اشاره به تکلیف مردم در انتخاب افراد اصلح خاطرنشان کرد: مردم از هم‌اکنون افرادی که احتمال کاندیدا شدن آنها وجود دارد را رصد کنند.

مدرسی یزدی اظهار کرد: کاندیداها نباید در حکم‌هایی که توسط امام خمینی ره داده شده، اجتهاد کنند، زیرا که امروز عده‌ای در مورد نظرات و محکمات امام خمینی ره و مقام معظم رهبری اجتهاد می‌کنند و می‌گویند درست است که امام راحل گفته که دشمن ما آمریکا است اما ما طور دیگری اجتهاد و عمل می‌کنیم.

وی گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تأیید می‌شوند و باید حداقل رد صلاحیت‌ها را داشته باشند و مردم نیز باید از میان افراد تأیید صلاحیت شده، افرادی را انتخاب کنند که بالاترین صلاحیت را داشته باشند.

امام جمعه موقت يزد با اشاره به تصویب برنامه پنج ساله ششم که خط مشی اقتصادی، اجتماعی و حتی به نوعی سیاسی کشور را در پنج سال آینده ترسیم می‌کند،خاطرنشان کرد: در طول دوره‌های گذشته تا قبل از پایان برنامه پنج ساله قبلی، برنامه بعدی تهیه و تقدیم مجلس می‌شد که این اقدام صورت نگرفت.

وی اظهار کرد: مگر می‌شود بدون برنامه و هدف برنامه‌ریزی کرد، مدتی گفتند که این برنامه نباید به مجلس برود اما این اشتباه است زیرا برنامه بر اساس قانون و راهبردی است.

مدرسی یزدی تصریح کرد: زمانی هم که قرار شد برنامه به مجلس بیاید، مجلس با فرصت کم آن را به شورای نگهبان رساند و شورای نگهبان نیز با کار فشرده آن را مطالعه و تصویب کرد.

امام جمعه موقت یزد افزود: لایحه بودجه نیز هنوز به دست شورای نگهبان نرسیده و در مجلس در حال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه در عین اینکه باید تورم را مهار کند و اجازه ندهد قیمت‌ها به صورت افسارگسیخته بالا برود، باید راه علاجی نیز برای تعطیل نشدن کارگاه‌ها و کارخانه‌ها داشته باشد.

وی افزود: تحقق این امر عنایت ویژه متخصصان و برنامه‌نویسان را طلب می‌کند ضمن اینکه این برنامه باید با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مطابقت 100 درصدی داشته باشد.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به جار و جنجال‌هایی که برخی مطبوعات در مورد آشتی ملی به راه انداخته‌اند، افزود: مگر ملت با یکدیگر قهر هستند، ملت وفادار به خط رهبری و ولایت وفادار به اسلام و انقلاب هستند و هیچکس نمی‌تواند آنها را از این مسیر منحرف کند.

مدرسی یزدی تصریح کرد: هیچکس نمی‌تواند ملت ایران را مورد تهدید قرار دهد و نه آمریکا و نه دیگران نمی‌توانند هیچ غلطی کنند و این جنجال‌ها درست نیست و ملت ایران فتنه‌گران را تا زمانی که توبه نکنند، نخواهند پذیرفت.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار