مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: کشت خیار تونلی در ۱۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی بادرود آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا مهدی بادی  از آغاز کشت خیار تونلی در ۱۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: ۹۵درصد از سطح زیر کشت خیار شهرستان به شهرهای بادرود و خالدآباد اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه کشت خیار در این فصل به منظور پیش رس کردن این محصول، به صورت زیرپلاستیک غیر هوای آزاد(تونلی) کشت می‌شود، افزود: شهرستان نطنز در کشت محصولات صیفی و به خصوص خیار در سطح استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در هر متر مربع حدود ۵ الی ۱۰ کیلوگرم خیار تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز تصریح کرد: با توجه به این که تازه خوری این محصول بالا است توصیه می شود کشاورزان ما به جای کود های شیمیایی مثل اوره، کودهای ازته و نیترات که زود شسته می شوند و عطر و طعم خیار را از بین می برند از کود های دامی و به خصوص دامی پوسیده، ارگانیک، بیولوژیک و کودهای عالی استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: کشاورزان برای افزایش کمی و کیفی محصول خود ضمن ۳ الی ۴ بار استفاده از کود های عالی در طول فصل برداشت باید از سموم دفع آفات نباتی نیز کمتر استفاده کنند.
بادی بر لزوم توجه کشاورزان به کشت محصولات کم آب در منطقه تاکید و خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت خیار امسال نسبت به سال های زراعی ۹۲ -۹۳ و قبل از آن کمتر شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.