وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا با کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی درباره عملیات آزادسازی رقه سوریه از چنگ گروه تروریستی داعش گفتگو می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: با مقامات کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی عملیات در رقه را بررسی می کنیم.

وی دیروز در گفتگو با خبرنگاران در آنتالیا گفت: تاکنون با کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان که عضو ائتلاف بین‌المللی هستند در این باره که عملیات رقه باید چگونه و با مشارکت چه کسانی اجرا شود، رایزنی کرده ایم. 

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: با راهبرد صحیح و همکاری با افراد و گروه‌های مناسب که در عرصه میدانی حضور دارند، می توان داعش را از این منطقه بیرون راند و رقه را به صورت امن به اهالی آن تحویل داد. ما درباره جزئیات این موضوع گفتگو و طرح‌های لازم را آماده می کنیم.   

چاووش‌اوغلو درباره عملیات در شهر الباب در شمال سوریه مدعی شد: همه مناطق و محله های الباب تحت کنترل است. نیروهای میانه‌رو (تروریست‌های تحت حمایت ترکیه) نیز باید پس از پاکسازی باب امنیت را در این شهر برقرار کنند. پس از پاکسازی الباب، اهالی این شهر می‌توانند به خانه و کاشانه خود بازگردند. 

وی در پاسخ سؤالی درباره ادامه عملیات سپر فرات گفت: «تروریست‌های» یگان‌های مدافع خلق در منبج حضور دارند و این منطقه نیز باید پاکسازی شود. ما به همراه آمریکا هیئتی را به منطقه اعزام کردیم.

وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: منبج متعلق به اهالی آن است و کسانی که اهل منبج نیستند باید آن را ترک کنند. انتظار ما از دولت جدید آمریکا نیز آن است که منبج را از عناصر یگان های مدافع خلق (ی پ گ) پاکسازی کند. 

چاووش‌اوغلو افزود: پس از پاکسازی منبج هدف بعدی رقه خواهد بود. طرح ها را برای عملیات رقه آماده می‌کنیم. 

وی در ادامه گفت: در روزهای اخیر تماس‌هایی در عالی‌ترین سطح با مقامات آمریکا صورت گرفت. رؤسای جمهور ترکیه و آمریکا گفتگو کردند و در سفر رئیس سازمان سیا به ترکیه نیز این موضوعات را بررسی کردیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار