بهره مندی 15 هزار استاد و دانشجو از نرم‌افزار سلامت الکترونیکی/ علوم‌تحقیقاتی‌ها تحت پایش سلامت قرار می‌گیرند

رییس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه دانش پزشکی راه دور، از راه اندازی و ساخت پیشرفته‌ترین نرم افزار سلامت الکترونیکی خبر داد.

علی عباسپور رییس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ضرورت توسعه پزشکی از راه دور، از طراحی و راه‌اندازی نخستین اپلیکیشن پیشرفته برای پایش اطلاعات سلامت افراد توسط این واحد خبر داده و اظهار داشت: این اقدام بطور جدی و در قالب ساخت پیشرفته‌ترین نرم‌افزار سلامت الکترونیکی وارد مرحله اجرا شده است.  
 
وی افزود: برای بهره‌مندی عموم افراد از خدمات ویژه نرم‌افزار پزشکی پیشرفته نوعی مرکز تحقیقات سلامت الکترونیک و پایش اطلاعات راه اندازی شد که در حال حاضر بواسطه آن در حال پایش سلامت اساتید و دانشجویان این واحد هستیم.

رییس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر اساتید و دانشجویان این واحد به عنوان گروه هدف می‌توانند از امکانات نرم افزار سلامت الکترونیکی قابل دسترس با موبایل، بهره‌مند شوند، تاکید کرد: به همین منظور تمام آزمایش‌های مربوط به وضعیت جسمی و سلامتی با هزینه خودمان انجام شده و همگی بصور پرونده الکترونیکی محرمانه در حال آماده سازی است.
 
عباسپور ادامه داد: در واقع نرم افزار پایش سلامت به صورت اپلیکیشن‌های پیشرفته موبایلی طراحی شده و تاکنون توانسته ۱۵ هزار استاد و دانشجو را تحت پایش قرار دهد که از این تعداد بالغ بر ۵۰۰۰ نفر در مراحل پایانی این برنامه برای دپوی اطلاعات سلامت خود هستند.
 
وی با اشاره به اینکه قطعا هر حرکتی از نظر پیشرفت در طب رایج کمک و همیاری شاخه‌های مختلفی همچون مهندسی پزشکی، روانشناسی و تخصص‌های مختلف پزشکی را نیز می‌طلبد، گفت: در ساخت نرم‌افزار پایش سلامت نیز توانستیم با همکاری دسته جمعی، چنین اپلیکیشن قدرتمندی را بسازیم.
 
رییس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ابراز داشت: امروز در سراسر دنیا هر پزشکی قطعا برای تشخیص به موقع، دقیق و سریع مشکل بیمارش نیازمند اطلاعات زیادی است، اطلاعاتی که در آن نرم افزار‌ها اجازه دسترسی پزشکان را به این داده‌های مهم می‌دهند.
 
عباسپور با بیان اینکه قطعا دسترسی به اطلاعات پزشکی بیماران باید برای افراد خاص (پزشک معالج فرد) امکان پذیر شود، اظهار داشت: بواسطه نرم افزار پایش سلامت تمام اطلاعات سلامتی عموم افراد از نوجوانی تا پایان عمر وی ثبت شده و در موارد نیاز همچون مراجعات به عنوان بیمار مورد دسترس پزشک معالج خواهد بود، زیرا یکی از مهمترین مشکلات در بیمارستان‌ها بویژه برای افراد بستری در بخش‌های ویژه، احتمال عدم دسترسی به پرونده پزشکی پس از ترخیص و یا گم شدن آن است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار