به گزارش خبرنگار
گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از
بوشهر، بهنام نوروزی در جمع تجار و بازرگانان استان بوشهر با بیان اینکه در راستای توسعه خدمات الکترونیک در گمرک بوشهر تلاشهای خوبی صورت گرفته و طرحهای متنوعی در دست اجرا است، اظهار داشت: بدهیهای گمرکی که بر مبنای ماده 7 قانون امور گمرکی مشخص میشوند، پیش از
این به صورت نیمه مکانیزه و با دخالت فرد کنترل میشد، اما اکنون این
بدهیها توسط سیستم و بدون دخالت انسان صورت میگیرد.
وی با اشاره به پیادهسازی و راهاندازی سامانه لجستیک و خدمات پس از ترخیص کالا در گمرک بوشهر، اضافه کرد: با راهاندازی این سامانه اسناد کاغذی که قابلیت تغییر و از بین رفتن دارند، کمتر در گمرک مورد استفاده قرار می گیرد، راه اندازی این سامانه در ادامه اجرای پروژه بزرگ پیاده سازی گمرک
الکترونیک و سامانه جامع امور گمرکی است و با راه اندازی این سامانه
شرکتهای حمل و نقل موظف خواهند شد به صورت الکترونیک حاملهای مورد نظر را
برای محمولهای مشخص، به گمرک معرفی کنند.
مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه سامانه پیشخوان خدمات الکترونیکی گمرک به آدرس اینترنتی
club.irica.co برای ثبت اعتراضات و شکایات در نظر گرفته شده است، افزود: در راستای تکریم تجار و بازرگانان، صاحبان کالا و اربابان رجوع و همچنین
در ادامه پیاده سازی دولت الکترونیک و گمرک الکترونیک، رسیدگی به شکایات و
اعتراضات تجار و بازرگانان در گمرک بوشهر الکترونیکی شده است.
وی تاکید کرد: خدمتگیرندگان امور گمرکی از این پس می توانند هرگونه شکایت و اعتراض نسبت
به نحوه ارائه خدمات گمرکی را از طریق سامانه جامع گمرکی و به صورت
الکترونیکی ثبت کرده تا در اسرع وقت مورد پیگیری قرار گیرد.
ناظر گمرکات استان بوشهر الکترونیکی شدن این فرآیند را در راستای تسریع در رفع مشکلات و شکایات ذی
نفعان گمرکی عنوان کرد و اظهار داشت: در کنار این اقدام مهم، همچنین دفتر
ناظر گمرکات استان و تمامی معاونین گمرکی بر روی ارباب رجوع باز بوده تا
مشکلات در اسرع وقت رفع شود.
نوروزی افزود: این سامانه به منظور کنترل و رصد تمامی فرآیندهای مربوط به تشریفات گمرکی
صاحبان کالا (نمایندگان قانونی آنها) طراحی و راهاندازی شده تا صاحبان
کالا بتوانند در هر مرحله از عملیات گمرکی، نسبت به ثبت اعتراضات و شکایات
احتمالی خود در ارتباط با نحوه ارائه خدمات اقدام کنند.
انتهای پیام/ ث