هنرمندان کردستانی سه عنوان برتر در یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ کسب کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان گفت:این دوره از جشنواره در سه بخش داستانی، مستند و پویانمایی در دو بخش اصلی و مسیر تجربه با موضوعات اخلاق و سبک زندگی، اخلاق و فرهنگ کار و اخلاق و اقتصاد مقاومتی برگزارشد.

مرادی افزود: داوری این دوره از جشنواره بر عهده شماری از فیلمسازان برجسته کشوری بود که پس از دیدن ۱۴۱ اثر راه یافته به بخش نهایی 19 اثر برگزیده این دوره را در مراسم اختتامیه معرفی کردندکه ۳ عنوان برتر در دو بخش مسیر تجربه و اصلی به هنرمندان کردستانی و تولیدات حوزه هنری استان کردستان اختصاص یافت .

وی با اشاره به ارسال بیش از هزار اثر به دبیرخانه جشنواره در این دو بخش، گفت: از بین آثار راه یافته به بخش نهایی ۹ فیلم از کردستان موفق به حضور به بخش های نهایی این جشنواره شدند .

رئیس حوزه هنری کردستان گفت:در بخش مسیرتجربه فیلم تیشه روزگار آقای محمد فرج زاده از شهرستان سقز تندیس و دیپلم افتخار جشنواره وجایزه نقدی رادریافت کردند.

رئیس حوزه هنری کردستان گفت:در بخش مسابقه ملی در رشته انیمیشن فیلم صد ثانیه ای معلق به کارگردانی آذر منصوری از تولیدات حوزه هنری کردستان ضمن دریافت دیپلم افتخار جایزه نقدی این بخش را کسب نمود .

وی گفت: در بخش مستند مسابقه ملی نیز فیلم امید سپید به کارگردانی جمشید فرجوند فردا از تولیدات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان نیز ضمن کسب جایزه نقدی دیپلم افتخار جشنواره را نیزکسب کرد .

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بیان کرد : استان کردستان از لحاظ تعداد جوایز کسب شده در این دوره پس از تهران که  با سه عنوان در رتبه دوم  این جشنواره را از آن خود کرد.  

مرادی گفت: آثار بخش اصلی، مسیرتجربه و اقتصاد مقاومتی روز یکشنبه ۸ اسفند از ساعت ۱۶ در سالن شماره دو پردیس سینمایی بهمن سنندج به صورت رایگان درمعرض نمایش عمومی قرار داده می شود .

یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های صد ثانیه ای ۴ تا ۶ اسفند در تالار اندیشه حوزه هنری در تهران برگزارشد .

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.