معاون نظارت دادستان کل کشور بر ضرورت حسن اخلاق و پرهیز از کبر در خدمت به مردم و تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی تأکید کرد و آن را از مهم‌ترین و اولویت‌دار‌ترین امور حاکم بر دستگاه قضایی دانست.

توجه به حسن اخلاق و پرهیز از کبر در خدمت به مردم و تکریمبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، محمد فیروزی معاون نظارت دادستان کل کشور در امور دادسرا‌ها در جمع قضات و کارکنان دادگستری زنجان با تاکید بر اهمیت کار قضاوت اظهار داشت: در همه کار‌ها به ویژه در امر قضاوت همیشه خداوند سبحان را ناظر بر اعمال خود بدانیم.

وی افزود: یکی دیگر از موارد مهمی که همواره باید رعایت شود، سرلوحه قرار دادن قانون است و کسی که به قانون عمل نکند، تقوایی در او نیست و اگر کسی خلاف قانون رفتار کند خلاف شرع نیز رفتار کرده است.

فیروزی در ادامه بر اهمیت رعایت اخلاق در فعالیت‌های قضایی نیز اشاره کرد و گفت: حسن اخلاق و پرهیز از کبر در خدمت به مردم و تکریم ارباب رجوع از مهم‌ترین و اولویت‌دارترین امور حاکم بر دستگاه قضایی است.

معاون دادستان کل کشور تاکید کرد: با حسن خلق و پرهیز از کبر کرامت انسانی و شأن و حیثیت افراد حفظ می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اخلاق مداری را، حفظ شأن مراجعان و رسیدگی به امورات مربوط به پرونده‌های مردم توصیف کرد.

فیروزی در پایان به تشریح وظایف و اختیارات محوله به دادستان‌ها از جمله در بخش مربوط به اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و نیز دستورالعمل ساماندهی اجرای احکام کیفری پرداخت و خواستار دقت و جدیت در این زمینه شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار