این مجموعه دار خوشنویس افزود : سبک سیاه مشق همواره به عنوان یک اثر هنری مستقل مطرح بوده است و نباید آن را به عنوان دستگرمی در هنر خوشنویسی شناخت.
استاد ابوطالبیان ادامه داد : از زمان میرعمادخوشنویس پرآوازه ی قزوینی ، سیاه مشق هایی با دو امضا به جامانده است که این نشانه درجه و اهمیت بالای هنر سیاه مشق است.
این پژوهشگر خوشنویس همچنین گفت : ما از کتابت و چلیپا به هنر سیاه مشق رسیده ایم و جهانی کردن همه ی سبک های خوشنویسی به نوعی حفاظت از هنر و پیشینه ی تاریخی ماست.