عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان نسبت به ورود پساب های سمی به رودخانه ها هشدار داد و گفت: این ترکیبات زمینه ساز ابتلا به انواع سرطان هاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس پاپی زاده با هشدار نسبت به ورود ترکیبات و پساب های سمی حاصل از فعالیت صنایع پتروشیمی ماهشهر به سواحل و رودخانه، گفت: این ترکیبات خطرناک و سمی در بافت های آبزیان رسوخ کرده و دفع نمی شود از این رو  فلزات سنگین با مصرف ماهی در بدن افراد تجمع کرده و به تدریج زمینه ابتلا به انواع سرطان ها را فراهم می کند.

 وی افزود: ضروری است سازمان محیط زیست با ورود به این موضوع از ورود پساب های صنایع شیمیایی به رودخانه ها جلوگیری و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو سلامت آبزیان را مورد ارزیابی قرار دهند.

نماینده مردم دزفول در مجلس با بیان اینکه ورود پساب و مواد سمی حاصل از فعالیت صنایع پتروشیمی ماهشهر  به رودخانه ها و دریا باید جدی گرفته شود، ادامه داد: این موضوع را از طریق دولت به دفعات پیگیری و به سازمان محیط زیست و غذا و دارو هم تذکر داده ایم اما متاسفانه مورد بی توجهی واقع شد و شاهد هیچ گونه اقدام عملی مناسب از سوی دولت نبوده ایم.

انتهای پیام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.