معاون فرماندار آران و بیدگل گفت: هیچ گونه بیماری یا مورد مشکوک از وجود آنفولانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان مشاهده نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیمحمد یوسفیان امروز در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان آران و بیدگل با اشاره به مشاهده این بیماری در بسیاری از شهرستان های استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به حساسیت این موضوع و لزوم هماهنگی و برنامه ریزی های بیشتر ارگان ها جهت جلوگیری از ورود این بیماری به شهرستان ضروری است.

وی افزود: پیشگیری از این بیماری از بروز خسارت و تاثیرگذاری مستقیم و غیر مستقیم بر اقتصاد و معیشت مردم، مرغداران و بهره برداران بخش کشاورزی جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به مردم در خصوص مسائل مربوط به بهداشت عمومی افزود: مردم باید در صورت مشاهده هر گونه عوارض و تلفات غیر عادی پرندگان و طیور به شبکه دامپزشکی گزارش دهند.

یوسفیان با تاکید بر لزوم همکاری دهیاران و شهرداران جهت جلوگیری از فعالیت پرنده فروش های دوره گرد شهرستان و اطلاع رسانی به موقع به شبکه دامپزشکی تصریح کرد: شناسایی سریع بیماری در مراحل اولیه و واکنش فوری با همکاری ارگان گزارش دهنده ، مهمترین راه جلوگیری از گسترش و انتشار عامل بیماری است.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی مرغداری های سنتی و صنعتی باید در دستور کار قرار گیرد و در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی با آن مرغداری برخورد قانونی شود.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.