برنی سندرز سناتور دمکرات آمریکا در واکنش به ارائه لایحه قانونی جلوگیری از برگزاری تجمعات گفت جمهوری خواهان تنها ادعای آزادی دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه واشنگتن پست، برنی سندرز سناتور دموکرات آمریکایی در واکنش به ارائه لایحه قانونی جلوگیری از برگزاری تجمعات در صفحه شخصی توئیتر خود گفت: جمهوری خواهان عاشق حرف زدن در مورد آزادی هستند به جز زمانی که مساله آزادی برگزاری تجمعات در میان باشد.

نمایندگان جمهوری خواه آمریکا در روزهای اخیر ،‌لوایحی را برای جلوگیری از برگزاری تجمعات در دستکم 18 ایالت ارائه داده اند.

جمهوری خواهان از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، این لوایح قانونی را ارائه و یا به آن رای مثبت داده اند.

به موجب این لوایح، مسدود کردن بزرگراه ها با مجازات همراه بوده و استفاده از ماسک در جریان تجمعات ممنوع است.

اما دمکرات ها در بسیاری از ایالت های مشمول این لوایح قانونی، به مخالفت با ‌آن پرداخته اند.
این محدودیت ها در حالی مطرح شده که آمریکا این روزها صحنه اعتراض های مردمی علیه ترامپ و سیاست ها و تصمیم های جنجالی وی است.

بلافاصله پس از برگزاری مراسم تحلیف ترامپ، میلیون ها معترض آمریکایی در تظاهرات بزرگ زنان در این کشور شرکت کردند.

همچنین صدور فرمان ضد مهاجرتی از سوی ترامپ، فریاد اعتراض شمار زیادی از مردم آمریکا در فرودگاه های این کشور را به همراه داشت.

هفته گذشته نیز هزاران نفر به خیابان های آمریکا آمدند تا در مراسم روز رئیس جمهوری شرکت و اعتراض خود را به ترامپ اعلام کنند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از ستارگان هالیوود روز جمعه در مورد برگزاری اعتراضی علیه ترامپ در آستانه مراسم اسکار تبلیغ کردند.

مراسم اسکار یکشنبه شب برگزار می شود و احتمالا با انتقادهایی در مورد ترامپ و سیاست های وی همراه خواهد بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار