دور و بر ما پر شده است از پلاستیک و مواد غیر قابل بازیافتی که هزینه های بازیافت و از بین بردن آنها به مراتب گران تر و سخت تر از راهکار عدم استفاده از آنها است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایران جزء 5 کشور اول در زمینه مصرف محصولات پلاستیکی است، مواد صنعتی و سختی که برای تجزیه گاهی به 250 تا 500 سال زمان نیاز دارند و در این بین مضرات جدی را به محیط زیست و سلامت انسان ها وارد خواهند کرد. در سالهای اخیر برای رهایی از عواقب این بمب های خاموش گام های اساسی و خوبی برداشته شده است. تولید محصولات با پایه گیاهی که کمک شایان توجهی به عدم وابستگی به نفت و کاهش زمان تجزیه به 6 تا 8 هفته از جمله این راه کار ها است.

در این بین مصرف کننده ها به عنوان یکی از مهره های اساسی این چرخه با رعایت اصول و قاعده های علمی در طولانی مدت می توانند تاثیر بسزایی در این حوزه داشته و به سهم خود تاثیر گذار باشند. 

اینفوگرافی زیر با ارائه چند راه کار ساده و بی هزینه مانند حذف بطری های آب، کیسه های پلاستیکی متداول، تفکیک زباله های روزانه و... سهم هر فرد را در کمک به محیط زیست و سلامت آن متذکر می شود.


پلاستیک



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.