نخستین مسابقات استارت آپ و رویداد ایده پردازی در زمینه محیط زیست در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محسن جهانشاهی رئیس بنیاد علمی نخبگان مازندران و دبیر علمی برگزاری این رقابت ها با بیان این که حفظ محیط زیست همراه با اشتغال و کار آفرینی از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقات در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی و آزاد بود، گفت: 180 ایده از 31 استان کشور به دبیر خانه نخستین استارت آپ و رویداد ایده پردازی در زمینه محیط زیست ارسال شد که 116 طرح به مرحله ی پیش رویداد و 36 طرح به مرحله ی رویداد راه یافتند.

وی با اشاره به این که 10 ایده دانش آموزی و 16 ایده دانشجویی و آزاد تا عصر امروز به شکل استارت آپ ارایه می شوند، افزود: در پایان این دور از مسابقات 11 ایده به عنوان ایده های برتر معرفی می شوند.

رئیس بنیاد علمی نخبگان مازندران همچنین از راه اندازی مرکز نو آوری و فناوری مازندران فروردین 96 در استان خبر داد و اعلام کرد: در این مرکز هسته های فناوری و دوره های توانمند سازی در زمینه های آی تی و آی سی تی – نساجی و محیط زیست با هدف ایجاد شرکت های دانش بنیان اشتغالزا شکل می گیرد.

جهانشاهی گفت: دو ایده برتر این دوره از مسابقات استارت آپ و رویداد و ایده پردازی بازی و اسباب بازی با رویکرد محیط زیست نیز به مرکز نو آوری و فناوری مازندارن راه می یابند.

وی از دایر شدن دبیرخانه دایمی استارت آپ و ایده پردازی بازی و اسباب بازی در زمینه محیط زیست با نام توسکا نیز در مازندران خبر داد.

میثم جعفری مدیر برنامه ریزی و نظارت ستاد اجرایی سازی سند راهبردی در امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان هم در این همایش گفت: 90 درصد اسباب بازی های مورد استفاده در ایران قاچاق یا وارداتی هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.