جلسه اختتامیه ممیزی استانداردهای ۱۰۰۰۲ ISO و ۱۰۰۰۴ ISO برگزار و گواهینامه این دو استاندارد با موضوع «رسیدگی به شکایات مشتری» و « پایش و اندازه گیری رضایت مشتری» برای یک دوره یکساله صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرزاد ارزانی معاون فناوری شرکت فولاد مبارکه گفت: هر چند فولاد مبارکه از سالهای گذشته سیستمها و ممیزیهایی را به منظور رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان در خود تعریف و به کار گرفته اما به لحاظ همگام شدن با استانداردهای جهانی ضرورت داشت، اطلاعات و اقدامات صورت گرفته در این خصوص جمع آوری و مستند شوند تا سایر شرکتها بتوانند از اطلاعات و تجربیات فولاد مبارکه به عنوان یک شرکت سرآمد (BENCH MARK ) استفاده کنند.

ارزانی ادامه داد: امیدوار هستم استقرار این دو استاندارد در فولاد مبارکه بتواند موجب رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان شود.

محمود اکبری معاون فروش و بازاریابی گفت : این گواهینامه مسئولیت ما را در خصوص مشتریان سنگین تر میکند، اگر چه فولاد مبارکه پیش از این نیز به صورت داوطلبانه در این راه قدم گذاشته بود.

حسینیان سر ممیز مؤسسه SGS نیز ضمن بیان برخی از نقاط قابل بهبود در این زمینه، اعلام کرد: فولاد مبارکه به واسطه اینکه شرکتی پیشرو، پویا و علاقه مند به نگرش سیستمی برای مدیریت سازمان خود است، به سمت اخذ این دو استاندارد حرکت کرد و توانست با اجرایی نمودن الزامات این دو استاندارد در مدت زمان نسبتاً محدودی پس از پیش ممیزی تا به امروز به پیشرفتهای قابل ملاحظه ای دست یابد.

وی در خصوص این ممیزی گفت: در ممیزی سیستم مدیریت دو راهنمای رسیدگی به شکایت مشتریان و پایش و اندازه گیری رضایت مشتریان مدنظر و موضوعات مورد بررسی الزامات این دو راهنما بود که توسط یک تیم دو نفره در دو روز کاری صورت گرفت و نتایج مثبتی در این خصوص مشاهده شد.

حسینیان افزود: بهینه کاوی (BENCH MARKING) مطلوب مجموعه فولاد مبارکه از شرکتهای پیشرو در بحث رسیدگی به شکایت مشتری و اجرای مانور جهت حصول اطمینان از عملکرد صحیح کانالهای ارتباطی را از نقاط قوت ممیزی ایزو۱۰۰۰۲ است.

وی ادامه داد: نتایج اقدامات باید برای تحلیل رضایت مشتری در داخل واحدهای سازمان توزیع و حتی به خود مشتریان هم منتقل شود، بدیهی است این مورد میتواند عامل انگیزشی خوبی برای مشتریان فولاد مبارکه در دورههای بعدی به منظور پاسخگویی به نظرسنجی ها باشد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.