معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان از رشد ۵۳ درصدی سود هر سهم فولاد مبارکه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیرحسین نادری گفت: شرکت فولاد مبارکه با سرمایه ۷۵ هزار میلیارد ریال، سود هر سهم خود را با ۵۳ درصد افزایش نسبت به آخرین پیش‌بینی سال ۹۵ مبلغ ۲۵۳ ریال اعلام کرده است.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه همچنین برای سال ۹۶، مقدار ۶ میلیون و ۹۷۹ هزار تن فروش انواع محصول را به ارزش ۱۱۹ هزار و ۹۳۷ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که این میزان، نسبت به مقدار فروش محصول در سال ۹۵، ۱۱ درصد رشد و همچنین پیش‌بینی ارزش فروش محصولات در سال ۹۶ رشد ۲۱ درصدی را نشان میدهد.

معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان از قیمت فروش محصولات به عنوان عامل اصلی اثرگذار بر سودآوری یاد و اظهار امیدواری کرد: در صورت ثبات قیمتهای فروش در محدوده فعلی، چشم انداز سودآوری شرکت در سال آتی بسیار روشن باشد.

نادری در خصوص دیگر علل اصلی رشد فروش شرکت افزود: با توجه به بهره برداری از ماشین ریخته گری شماره ۵ در سال جاری و اضافه شدن محصولات این خط به سبد محصولات در سال آتی، مقدار تولید و فروش در بودجه سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ افزایش یافته و تمرکز شرکت بر تأمین محصول موردنیاز مشتریان داخلی و حفظ مشتریان خارجی نیز از دیگر عوامل اثرگذار بر این مهم است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شرکت برای سال ۹۶، دستیابی به سود خالص ۱۸ هزار و ۹۹۱ میلیارد ریال پس از کسر کلیه هزینه ها می باشد، ادامه داد: این میزان سود نسبت به سال ۹۵ رشدی به میزان ۵۳ درصدی را نشان میدهد.

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه اظهار داشت: یکی از نکات بارز بودجه سال ۹۶ پیش‌بینی بودجه به میزان ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرحهای توسعه است که در صورت بهره برداری و تکمیل ظرفیت توسعه های مذکور از جمله توسعه گندله سازی سنگان امکان افزایش سودآوری از محل طرحهای نامبرده برای مجموعه فولاد مبارکه به وجود خواهد آمد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.