هفته فرهنگی شیراز در شهرهای دارالسلام و زنگبار کشور تانزانیا برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی رنجبر معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: هفته فرهنگی هنرمندان شیرازی در آفریقا و شهر های دارالسلام و زنگبار با حضور هنرمند استان فارس برگزار شد و هنرمندان رشته های مختلف به ارائه آثارشان پرداختند و در این دیدار و تبادل فرهنگی مردم زنگبار آفریقا که عقبه ای قومیتی با مردم شیراز دارند، از هنرمندان استان فارس و شیراز تقدیر شد.

رنجبر افزود: این برنامه های فرهنگی در دو شهر بزرگ این کشور یعنی دارالسلام و زنگبار در نمایشگاهی به مدت ۸ روز با افتتاحیه و اختتامیه و حضور سفیر ایران در آفریقا، رایزن فرهنگی و مقامات عالی کشور تانزانیا همراه با وزیر فرهنگ ارتباطات و ورزش تانزانیا برگزار شد.

وی ادامه داد: در اجرای موافقتنامه فرهنگی بین دو کشور ایران و تانزانیا، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران همزمان با سی ‌و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دارالسلام و زنگبار برگزار شد.

رنجبر ادامه داد: در این مراسم پس از نواخته شدن سرود دو کشور، گروه موسیقی "خوشا شیراز" به اجرای پرداخت و در ادامه، معاون دبیرکل موزه ملی تانزانیا گزارشی از روند برگزاری این هفته فرهنگی ارائه داد.

 این رویداد فرهنگی توسط موسی فرهنگ، سفیر جمهوری اسلامی ایران و پیتر رایتوو، معاون وزیر فرهنگ تانزانیا و با حضور هنرمندان کشورمان در رشته‌های مینیاتور، قلمزنی، صحافی و انتشارات، عکاسی، تئاتر و موسیقی در دارالسلام افتتاح شد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار