تیم کمیکار شهید نوروزی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در یازدهمین دوره مسابقات ملی کمیکار موفق به کسب مقام دوم کشور شد.

 به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ تیم کمیکار شهید نوروزی دانشگاه صنعتی کرمانشاه به سرپرستی دکتر مجید محدثی عضو هیأت علمی گروه مهندسی شیمی و گروهی از دانشجویان این رشته (فریما اخلاقی، زهرا باقری، مریم دبیری و الهام یاوری) در بخش عملکرد یازدهمین دوره مسابقات ملی کمیکار مقام دوم را کسب کرد.
  این مسابقات در دانشگاه مازندران برگزار شد و تیم های پرشین گلف دانشگاه خلیج فارس و ام جنیوس دانشگاه شهید باهنر کرمان  مقام های اول و سوم را کسب کردند.

 سال گذشته نیز تیم کمیکار شهید احمدی روشن دانشگاه صنعتی کرمانشاه مقام دوم این مسابقات ملی را کسب کرده بود.
مسابقات کمیکار ملی در ایران در چهار بخش طراحی پوستر، ایده برتر، عملکرد و لیگ آزاد برگزار می‌شود که در ساخت ماشین‌ها نباید از هیچ‌گونه ابزار کنترل از راه دور یا لیزر استفاده شود و ماشین‌ها تنها توسط فعل ‌و انفعالات شیمیایی حرکت کرده و یا متوقف شوند.
در بخش عملکرد مسابقات کمیکار ماشین ساخته‌شده توسط تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقه باید طول مسیری که توسط قرعه‌کشی تعیین می‌شود را طی کنند و در مسیر خود از هیچ‌گونه باتری صنعتی استفاده نکنند. طول مسیر مسابقه عددی بین 12 تا 20 متر است که در روز مسابقه با قرعه‌کشی مشخص‌شده و به تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقه اعلام می‌شود.
 تیم های منتخب لیگ اصلی (عملکرد) به مسابقات جهانی سال 2017 اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.