ششمین قسمت برنامه «تراز» با موضوع نما در معماری اسلامی – ایرانی، دوشنبه 9 اسفند از شبکه افق پخش می‌شود.

نمای ایرانی در ششمین قسمت مستند «تراز»
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تقلید از نمای ساختمان های خارجی را می توان یکی از مظاهر نفوذ فرهنگی دانست؛ چیزی که این روزها در ابنیه ایرانی به وفور دیده می شود.

در حال حاضر بسیاری از ایرانیان تمایل دارند ساختمان هایی با نمای رومی و یونانی داشته باشند که همین امر سبب فراموش شدن نمای اسلامی – ایرانی شده است. در حالی که ایران، در گذشته‌ای نه چندان دور از چنان معماری با شکوه و صلابتی برخوردار بوده که دیگران از آن الگو می گرفتند.

یکی از مهمترین ارکان معماری، نمای ساختمان هاست که جنبه بیرونی آنها را به نمایش می‌گذارد. به عبارتی نما، جلوه‌ای معماری وابسته به یک فرهنگ را به نمایش می گذارد و می‌تواند گویای علایم و نمادهایی نیز باشد و خود، به نمادی از یک فرهنگ تبدیل شود.

ششمین قسمت مجموعه «تراز» به بررسی مبحث نما در ساختمان های ایرانی و سبک های غربی وارد شده به کشورمان طی سال های اخیر می پردازد.
 
فرهاد مختاری تهیه‌کنندگی و کارگردانی «تراز» را بر عهده داشته که ششمین قسمت آن برای پخش از شبکه افق در روز دوشنبه 9 اسفند ساعت 21:30 در نظر گرفته شده و تکرار آن هم ساعت های 8:00 و 13:00 روز بعد پخش می شود.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار