آمریکا برای حمایت از رژیم‌صهیونیستی قصد دارد از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شود.

مدیر دیده‌بان حقوق بشر خروج آمریکا از شورای حقوق بشر را کوته‌فکرانه توصیف کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، «لویس چاربونیو» مدیر امور حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد خروج احتمالی آمریکا از شورای حقوق بشر این سازمان، «کوته‌بینانه و نادرست» است.

وی در بیانیه‌ای نوشت: «تصمیم ترامپ برای خروج از شورای حقوق بشر کوته‌بینانه و نادرست است و تلاش‌هایی که برای حمایت از حقوق بشر در سراسر جهان انجام شده را از بین می‌برد».

وب‌سایت پولیتیکو به نقل از یکی از مقامات سابق وزارت کشور آمریکا نوشت احتمالاً دلیل دولت ترامپ برای خروج از شورای حقوق بشر رویکرد نقادانه‌ی این سازمان نسبت به اقدامات رژیم‌صهیونیستی است. البته این موضوع هنوز به طور رسمی تأیید نشده است. رویکرد باراک اوباما به رژیم‌صهیونیستی با رویکرد ترامپ که قصد دارد در سازمان ملل از این رژیم حمایت کند کاملاً متفاوت است. در دوره ریاست‌جمهوری اوباما روابط آمریکا با رژیم‌صهیونیستی به دلیل امتناع واشنگتن از وتوی قطعنامه شورای امنیت بر ضد شهرک‌سازی این رژیم تیره شد.

چاربونیو اعلام کرد: «این شورا اقدامات مهمی را با حمایت آمریکا برای بررسی و تشخیص موارد نقض حقوق بشر در سوریه و کره شمالی انجام داده است».

جلسه بعدی شورای حقوق بشر 27 فوریه برگزار می‌شود. البته خروج آمریکا از این شورا به سرعت انجام نمی‌گیرد و باید علاوه بر تصویت در کنگره، از سوی «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور تأیید شود.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در سال 2006 جایگزین کمیسیون حقوق بشر این سازمان شد. جرج دابلیو بوش –رئیس‌جمهور اسبق آمریکا- از پیوستن به این شورا امتناع کرد؛ اما باراک اوباما با هدف تأثیرگذاری بر شورا از داخل، عضویت آن را پیوست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار