نوربخش:

تخلف ۸۰۰ میلیونی در یکی از بنگاه‌های اقتصادی تأمین اجتماعی/معیشت مستمری‌بگیران بدون اتکا به نفت تأمین می‌شود

رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: تخلف ۸۰۰ میلیونی تحت عنوان مسئولیت اجتماعی در یکی از بنگاه‌های اقتصادی زیر مجموعه تأمین اجتماعی اتفاق افتاده است.

تخلف ۸۰۰ میلیونی در یکی از بنگاه‌های اقتصادی تأمین اجتماعی/معیشت مستمری‌بگیران بدون اتکا به نفت تأمین می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید تقی‌ نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی در همایش جایگاه مسئولیت اجتماعی در فضای کسب و کار که امروز(دوشنبه) در اتاق بازرگانی برگزار شد، با بیان اینکه نقش این سازمان در ارتقای خدمات بسیار تأثیرگذار است، اظهار داشت: در شرایط فعلی بیش از ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری‌بگیر سازمان تأمین اجتماعی هستند.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان در بخش مستمری، تأمین معیشت، درمان، خرید خدمت، بن کالا و غیره اقدامات زیادی انجام داده است، گفت: هم اکنون زندگی مستمری بگیران توسط این سازمان و بدون اتکا به نفت،مالیات و همچنین بودجه عمومی کشور تأمین می‌شود و سازمان تامین اجتماعی هیچگاه باری بر دوش دولت ندارد. 

نوربخش با تأکید بر ضرورت نظارت بر انجام صحیح مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی، گفت: نظارت بر ایفای نقش مسئولیت اجتماعی بسیار مهم است چرا که متاسفانه ما در مواردی انحراف از این بخش را شاهد بودیم و به عنوان مثال ما با مواردی مواجه هستیم که استانداردهای بین‌المللی این بخش برای اهداف دیگری اجرایی می‌شود، مثلا در پروژه‌ای، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه مبلغ 800 میلیون تومان را به عنوان مسئولیت اجتماعی برای یک بنگاه کودکان یتیم اختصاص داد ولی بعد از اختصاص این رقم ما هرچه گشتیم نتوانستیم آدرسی از این بنگاه کودکان یتیم پیدا کنیم و این در حالی بود که بعداً متوجه شدیم فردی که این پول را به این بنگاه داده در بنگاه مذکور به عنوان نایب‌رئیس فعالیت می‌کرده است.

نوربخش ادامه داد: بخش قابل توجهی از منابع سازمان تامین اجتماعی از طرف کارفرمایان تامین می شود به همین منظور اطمینان داریم که به نفت متکی نیستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ سوم منابع سازمان تأمین اجتماعی از سوی کارفرمایان تأمین می‌شود، تصریح کرد: کارفرمایان در شرایط سخت و دشوار اقتصادی همیشه به مسئولیت اجتماعی خود واقف بودند و توانستند بیمه کارگران را پرداخت کنند.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: در سال جاری با احتساب عیدی پرداخت شده به مستمری بگیران، ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان مصارف سازمان تأمین اجتماعی محاسبه می‌شود.

نوربخش اضافه کرد: امروزه اعتبارات در حوزه تأمین اجتماعی در کل کشور ۱۶ تا  ۱۷ هزار میلیارد تومان است.

وی با تأکید بر اینکه تلاش داریم، سازمان تأمین اجتماعی مسئولیت اجتماعی خود را به بهترین نحو انجام دهد، گفت: تا به امروز نسبت به جذب افراد معلول اقدامات زیادی انجام داده ایم.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اهمیت نقش زنان در سازمان تأمین اجتماعی، افزود: امروزه از ۷۲ هزار پرنسل در سازمان تأمین اجتماعی ۳۵ هزار نفر خانم هستند به همین منظور با این رقم می توانیم بگوییم عدالت رعایت می‌شود.

نوربخش تصریح کرد: در ماه‌های گذشته تعداد زیادی از زنان به عنوان مدیرکل استان های کشور معرفی شده اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار