رئیس شورای شهر بادرود گفت: به‌منظور استقبال از عید نوروز طرح نوروزگاه در شهر بادرود اجرا می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین میرزائیان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به ثبت جهانی آیین نوروز دستورالعملی از سوی سازمان میراث فرهنگی مبنی بر برگزاری جشن نوروزگاه در شهرهای ایران با محوریت جشن‌های بومی محلی بازارچه‌های محلی ابلاغ شد.

وی افزود: شهر بادرود با پیشینه 8 هزارساله و دارای تمدن کهن از دیرباز در حفظ و حراست از سنت‌ها و آیین‌های کهن کوشش کرده و به این مقوله اهمیت ویژه‌ای داده است و در همین راستا آماده همکاری لازم با اداره میراث فرهنگی در این راستا است.

رئیس شورای شهر بادرود تصریح کرد: با همکاری شهرداری و سایر نهادهای مسئول آماده برگزاری جشن نوروز گاه بادرود شهر بادرود هستیم و این جشن در تاریخ 26 لغایت 29 اسفندماه سال جاری در شهر برگزار می‌شود.

وی استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی شهر در برگزاری جشن نوروزگاه را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: در نظر داریم در جشن نوروز گاه تئاتر عمو نوروز و ننه سرما که برگرفته از سنت کهن مردم ایران‌زمین در شهر بادرود بوده را برای مردم اجرا کنیم.

میرزائیان ادامه داد این جشن فرصت مناسبی برای احیای بازی‌های بومی محلی بادرود است که در نظر داریم مسابقات بازی‌های بومی محلی مانند بازی تخم‌مرغ، بازی هفت‌سنگ، طناب‌کشی، بازی گردو و سایر بازی‌های که دیرباز توسط پیشینیان ما با شور و هیجان خاصی اجرا می‌شود اجرا کنیم.

وی برگزاری مسابقه آشپزی غذای بومی محلی بادرود و سفره هفت‌سین را از دیگر برنامه‌های نوروزگاه برشمرد و گفت: امیدواریم در آستانه سال 96 با اجرای این برنامه‌های شاد و مفرح گامی مؤثر در ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه برداشته باشیم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار