مدیرکل دفتر روستایی استانداری گفت: دولت با نگاهی ویژه توسعه روستاها را دنبال می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ و به نقل از واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه گفت: دولت  از همان روزهای آغاز به کار خویش با نگاهی ویژه توسعه روستاها در حوزه های مختلف را دنبال کرده است.
امیر خسروانی در اولین نشست تخصصی گردشگری روستایی که با حضور دهیاران استان و فعالان گردشگری روستایی در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در دولت قبل حوزه روستایی تنها به دفتر مناطق محروم در زیرمجموعه معاونت اجرایی رئیس جمهور محدود می شد ولی با آغاز دولت تدبیر و امید، حوزه روستایی اهمیتی ویژه یافت و معاونتی با عنوان توسعه روستایی در زیر مجموعه معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد.

خسروانی افزود: دولت تدبیر و امید از همان روزهای آغاز به کار خویش با نگاهی ویژه توسعه روستاها در حوزه های مختلف را دنبال کرده است.

وی به گردشگری روستایی در کشور اشاره کرد و گفت: طی این سال ها گردشگری طبیعی و یا بوم گردی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و ساکنان شهرهای بزرگ به دنبال بوم گردی و استفاده از طبیعت بکر و زیبای روستاها روی آورده اند.

این مدیر حوزه روستایی ادامه داد: تبلیغات گسترده ای که پیرامون هتل کپرهای قلعه گنج کرمان انجام شده  بسیاری از مردم را برای دیدن شب های پرستاره کویری جدب خود کرده است و این مجموعه ها از قبل تا شش ماه رزو گردشگران هستند.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه یادآور شد: این اتفاق در حالی در جایی کویری مانند کرمان ایجاد شده است که استانی مانند کرمانشاه دارای یک اقلیم آب و هوایی چهار فصل و بسیار مناسب تر برای جذب گردشگران است.

خسروانی افزود: گردشگرانی که به روستاها می آیند از قبل با محدودیت های رفاهی و خدماتی این مناطق آشنا هستند ولی با این وجود انتظار دارند حداقل امکانات بهداشتی اولیه و خدماتی در روستاها فراهم باشد.

این مدیر حوزه روستایی با اشاره با اینکه طی سال های اخیر ساکنان برخی از روستاهای استان اقبال خوبی به بوم گردی نشان داده اند افزود: هم اکنون برخی روستاها مانند زردویی و نسمه سالانه پذیرای گردشگران قابل توجهی هستند.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه یادآور شد: گردش مالی که در قبال حضور گردشگران در روستا ایجاد می شود همه ساکنان از آن بهره مند می شوند.

خسروانی گفت: گردشگرانی که با طی یک بعد مسافتی  از کرمانشاه به روستایی در منطقه اورامانات می روند و بعد هم مجبور می شوند دوباره غروب همین مسافت را برگردند در مجموع اتفاق خاصی در را روستا رقم نخواهد.

وی تصریح کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که گردشگران حداقل یک شب در روستا اقامت کنند.

این مدیر حوزه روستایی فراهم بودن امکان اقامتی را شرط اولیه برای حضور مفید گردشگران دانست و گفت: نیازی نیست که خانه های اقامتی به چندان لوکس باشند بلکه می بایست حداقل دارای امکانات اقامتی اولیه مناسب و بهداشتی باشند.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه ادامه داد: در زمینه ساخت اینگونه مکان های اقامتی روستایی وام هایی با بهره مناسب در اختیار روستاییان قرار داده شده که نمونه هایی از آن ساخته شده است.

وی افزود: همچنین می توان با برنامه های جانبی همچون ارایه لباس های زیبای محلی و فروش خوراک های ارگانیک به رونق اقتصادی روستا کمک کرد .

این مدیر حوزه روستایی ایجاد شبکه های ارتباطی میان روستاهای هدف گردشگری را یکی دیگر از راهکارها برای رونق گردشگری در این مناطق توصیف کرد و گفت: می توان با یک برنامه ریزی مناسب گردشگران را به دیگر روستاهای هدف گردشگری هدایت کرد و زمینه ای را فراهم کرد تا گردشگران چند روزی در منطقه باقی بمانند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.