24 شهرستان استان اصفهان همزمان با ایام فاطمیه میزبان حرکت کامیون حمل درهای حرم امامین همامین عسگریین است.

در حاشیه ورود کامیون حمل این درها به شهر نوش آباد و استقبال مردم این شهر از آن در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت:حرکت کامیون روز جمعه از شهر کوهپایه آغازشده و برنامه اینست که 24 شهرستان استان اصفهان با این حرکت متبرک شود.

محمد اسماعیل صالح پور، افزود:هرند، ورزنه، ناییین، انارک، چوپانان، خور و بیابانک، فرخی،

تودشک، جندق، جعفرآباد، اردستان، کاشان، آران و بیدگل،بافران، ابوزیدآباد، بادرود،نوش آباد، سفیدشهر،محل پادرخت، محل زندیان و مزرع امام از جمله این شهرها است.

وی، افزود: درها پس از گرداندن در شهرها با هماهنگی ستادبازسازی عتبات عالیات در تهران و اصفهان در اوایل سال آینده به سامرا انتقال داده خواهد شد.

به‌گفته‌وی، طراحی و ساخت این درها در ابعاد یک متر و20 در دو متر و20 سانتی متر به مدت دو سال انجام شد.

این عضو ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان اصفهان،افزود: 50 هنرمند، مفتخر به خلق آثاری از جمله قلمزنی برجسته روی مس، میناکاری، طلاکاری، خوشنویسی، معرق، گره چینی، نجاری و هنرهای تزیینی روی این درها شده‌اند.

صالح پور، جنس این درها را از چوب ساج عنوان کرد و گفت: مضامینی برگرفته شده از آیات مقدس قرآن کریم، زیارت جامعه کبیره، اسماءالله و صلوات بر محمد و آل محمد در قسمت بالای هر یک از درها به نیت پنج تن آل عبا و ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) طراحی و حک شده است.

شایان ذکر است :آیین استقبال از درهای حرم عسگریین شامگاه دوشنبه 9 اسفند با حضور شهروندان ولایت مدار و عاشق اهل بیت (ع) جلوی نمایشگاه شبه مدینه‌النبی در شهر نوش آباد برگزارشد.

برنامه حرکت کامیون حمل درهای حرم امامین همامین عسگرین در شهرستان آران و بیدگل،شهر نوش آباد، سفید شهر، ابوزیدآباد و روستاهای محمد و علی‌آباد و حسین‌آباد با همکاری و هماهنگی محمد اسماعیل صالح پور، عضو ستاد بازسازی عتبات عالیات در اصفهان و احمد عدالت پور، مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان آران و بیدگل و دیگر بزرگواران و خدام اهل البیت از این ستادها اجرا شد. 




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.