رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار از برگزاری مراسمات عزاداری همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت:اجتماع بزرگ فاطمیون بااجرای برنامه های خاصی دربیجار برگزارمی شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت الاسلام جلیل مختارنیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار ساعت برگزاری مراسم را ۱۰ صبح روز پنج شنبه ۱۲ اسفند در میدان آیت الله فاضل اعلام کرد و گفت: این مراسم با حضور سخنران کشوری، بیش از 14دسته عزاداری و زنجیر زن ،مداحان و نوحه خوانان برجسته برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مختارنیا از حضور مدیران ادارات سازمان تبلیغات استان کردستان در بیجار خبرداد و گفت: تبیین فعالیت های فرهنگی حسب مقتضایات هر منطقه، عرفان های نوظهور و پوچ، تبادل تجربه و بررسی مسایل جاری سازمان و ادارات استان بخشی از برنامه های مورد نظر شرکت کنندگان خواهد بود.

در فرهنگ عامه به دهه دوم جمادی الاول، از دهم تا بیستم آن ماه که بر اساس روایت ۷۵ روز شهادت حضرت فاطمه(س) در میان آن روزها واقع شده‌ لذا دهه اول فاطمیه و به دهه اول جمادی الثانی، از اول تا دهم جمادی الثانی که بنا به روایت ۹۵ روز است، شهادت حضرت فاطمه(س) در میان این روزها اتفاق افتاده را دهه دوم فاطمیه می‌گویند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.