استاندار کرمان بر راه اندازی شورای تخصصی و مشورتی در حوزه های صنعتی و معدنی تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علیرضا رزم حسینی امروز سه شنبه به اتفاق معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان از سازمان صنعت، معادن و تجارت استان بازدید با اشاره به اینکه در صنعت زغال آن طور که باید کار نشده است، افزود: با گسترش صنایع وابسته به زغال‌سنگ می توان سهم صنعت را در حوزه معدن افزایش داد.

وی با اشاره به اهمیت استان کرمان در حوزه صنعت، معدن و تجارت و سهم عمده این استان در تولید ناخالص ملی، یادآورشد: در خصوص صنایع وابسته به معدن بویژه در بخش آهن حرکت خوبی آغاز شده است.
استاندار کرمان با تاکید براینکه در حوزه فرآوری معادن جای کار بسیاری در استان وجود دارد، تصریح کرد: برخی از سرمایه‌گذاران وارد استان کرمان می‌شوند و اقداماتی هم انجام می‌دهند اما به‌صورت منظم و هدف‌دار نیست.
رزم حسینی با اشاره به اینکه زنجیره فولاد در استان کرمان در حال تکمیل است، خاطرنشان کرد: قرارداد این طرح نیز در انتظار حضور مقامات به استان است تا این چرخه نیز کامل شود.
وی بر جبران عقب افتادگی های استان کرمان در حوزه صنعت تاکید کرد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت می تواند نسبت به راه اندازی کلنیک صنعتی برای ارائه راهکار مسائل اداری، خدمات مشاوره ای به سرمایه گذاران اقدام نماید.
رئیس کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان افزود: عدم وجود اطلاعات صحیح موجب رکود برخی از واحدهای تولیدی شده است که می توان با راه اندازی شورای تخصصی و مشورتی در حوزه های صنعتی و معدنی از توان و ظرفیت اساتید و افراد متخصص و باتجربه برای فعال ساختن واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال بهره مند شد.
رزم حسینی با تاکید براینکه بضاعت علمی دستگاه های دولتی پاسخگوی همگان نیست، یادآورشد: طرح تجمیع اراضی کشاورزی در استان اجرایی و کارآفرینان موفق برای هر یک از شوراها انتخاب شده است بگونه ای که راه اندازی شورای تخصصی با تفکر بخش خصوصی می تواند این بخش‌ها را راهبری کند.
وی به اجرای سیاست های صحیح در اقتصاد ایران در دولت یازدهم اشاره و تصریح کرد: اجرای این سیاست ها در استان کرمان موجب افزایش حجم سرمایه گذاری و صادرات شده است بگونه ای که در حوزه های مختلف همچون کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک جهش صورت گرفته است.
استاندار کرمان همدلی، وحدت، همکاری و شجاعت در امور را، رمز همه موفقیت ها دانست و خاطرنشان کرد: شورای مبارزه با پیشگیری از مفاسد اقتصادی در استان کرمان راه اندازی شده و تاکنون دستگاه های نظارتی، همراهی خوبی با مدیریت استان داشته اند.
رزم حسینی ضمن قدردانی ویژه از دستگاه قضایی به منظور همراهی در بخش های توسعه ای استان و رفع موانع در چارچوب قوانین، گفت: به عنوان نمونه پرونده ای که بیش از 25 سال با مشکلات قضایی مواجه و درگیر بروکراسی اداری شده بود، توسط دستگاه قضا طی مدت زمان چهار ماهه تعیین و تکلیف شد و با طی موافقت نامه ای کاروانسرای وکیل به منظور تبدیل این مکان به هتل چهارستاره به بخش خصوصی واگذار می گردد.
وی در ادامه با تاکید براینکه عملکرد بانک ها رضایت بخش نیست، افزود: واحدهای صنعتی استان تسهیلات قابل ملاحظه ای را در جهت فرآیند رونق تولید دریافت نموده اند اما این آمار به درستی در سامانه ثبت نشده است و همین امر موجب شده تا استان کرمان در جایگاه یازدهم قرار گیرد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار