بارندگی‌های هفته گذشته در خراسان رضوی ۹۲۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال خسارت به بخش‌های مختلف وارد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت علی شایانفر مدیر کل مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: از این مبلغ ۴۶۵ میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است.
وی خسارت وارده به واحدهای مسکونی را ۲۸۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال و مابقی را مربوط به بخش‌های راه و ابنیه، شبکه برق، آب روستایی و شهری و منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کردافزود: طی این مدت تمام دستگاه‌ها و بخش‌های مرتبط حضور موثر داشته و همه توان خود را برای رفع مشکلات به کار گرفتند به گونه‌ای که راه‌ها و مسیرهای جاده‌ای و شهری باز نگه داشته شد و فعالیت‌های بخش‌های مختلف با تعامل و هماهنگی انجام شد.
مدیر کل مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: در مدت سه روز بارندگی هلال احمر استان به ۶ هزار و ۵۰۷ نفر امداد رسانی کرد و ۶۸۲ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.
شایانفر افزود: در این مدت ۲۸۹ راه روستایی استان مسدود شد که با تلاش‌های انجام شده اغلب آن‌ها به سرعت بازگشایی گردید.
مدیر کل مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: همچنین بیش از ۱۵ هزار تن شن و نمک پاشی و ۴۵ میلیون متر مکعب عملیات برفروبی در ۲۰ هزار کیلومتر راه‌های استان انجام گرفت و ۵۶۹ خودرو در راه مانده نیز امدادرسانی شد.
شایانفر افزود: در مدت مزبور تمام شهرداری‌های استان آماده باش بوده و در مشهد نیز ۹ هزار نفر نیروی خدماتی و ۴۸۹ دستگاه خودرو به صورت شبانه روزی فعالیت کردند.
وی گفت: برق هشت شهرستان استان در بخش هایی دچار خسارت و قطع شد که قطع برق برخی از این شهر‌ها از جمله باجگیران در حد نیم ساعت بود، اما در برخی مناطق از قبیل: سه روستای شهرستان چناران یک روز ادامه یافت.
مدیر کل مدیریت بحران خراسان رضوی افزود: همچنین در جریان این بارش‌ها به شبکه آب و فاضلاب ۲۲ شهر و شبکه آبرسانی ۲۶۴ روستای استان خسارت وارد شد که در کمترین زمان ممکن مشکل برطرف و آبرسانی برقرار شد.
شایانفر، تخلیه اضطراری پنج هزار نفر را در مناطقی که احتمال شکستن بند‌ها و سدهای خاکی وجود داشت از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت ذکر کرد.
وی گفت: طی سه روز مزبور ۱۹۱ پرواز فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد لغو شد در حالی که ۳۷۶ پرواز از این فرودگاه انجام و ۵۴ هزار مسافر جابه جا شدند و ناوگان ریلی هم با ظرفیت کامل خدمات دهی کرد.
مدیر کل مدیریت بحران خراسان رضوی افزود: در پی خسارت‌های وارده، بازسازی تاسیسات زیربنایی در کمترین زمان ممکن انجام شد.
انتهای پیام//ف. ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار