مشکلات ریزگردها در شبکه برق خوزستان رفع می شود

مشاور مدیرعامل توانیر گفت: مشکلات ناشی از ریز گردها در شبکه برق خوزستان تا اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ رفع خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید رضا خادم مشاور مدیرعامل توانیر در سومین کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل و تسهیل مدیریت بحران در بخش توزیع به میزبانی اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: با وجود اینکه حملات غیرمنصفانه به صنعت برق را شاهد بودیم اما وزارت نیرو در نظر دارد در نهایت تا اردیبهشت‌ماه اقدامات لازم جهت تجهیز و بهبود صنعت برق برای مشکلات ریز گردها در جنوب کشور را پیاده کند.

وی افزود: مشکل خوزستان بلای طبیعی بود و در زمانی که خط انتقال گرم است به دلیل خطرناک بودن نمی‌توان نسبت به شست‌وشو اقدام کرد؛ به همین دلیل قطعی‌ها با اعلام قبلی و زمان‌بندی‌شده انجام شده و در ادامه شست‌وشو صورت می‌گیرد.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت توانیر در خصوص میزان هزینه مورد نیاز برای آمادگی توانیر در پدافند غیرعامل اضافه کرد: تهدیدات در حال تغییر است و اگر در سال‌های گذشته تهدیدات نظامی بعد سایبری و بعد الکترومغناطیسی مطرح بود امروز با طراحی جنگ‌های نیابتی از سوی آمریکا تهدیدات تروریستی اصلی‌ترین نوع تهدیدات است.

خادم گفت: برای پیشگیری و آمادگی در شرایط اضطراری لازم است اعتبار قابل‌توجهی اختصاص یابد اما به دلیل اینکه هزینه – فایده از اصول پدافند غیرعامل است، اقدامات لازم را اولویت‌بندی کردیم.

وی افزود: پدافند غیرعامل در چهار بخش تولید، انتقال، توزیع و دیسپاچینگ تأکید شده و در هر چهار حوزه متناسب با ضروریات اقدام می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.