وزیر بهداشت و درمان گفت: دانشگاه محل کسب علم است و نباید بیش از اندازه سیاسی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نخستین جشنواره آموزشی و تحصیلی جایزه ملی ایثار که در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: مسیر رشد، تعالی و پیشرفت و بقای کشور توجه به علم بوده، زیرا ماندگارترین ثروت برای کشور محسوب می‌شود و علت پافشاری رهبر درباره این موضوع همین امر است و ایران کشوری قدرتمند با ظرفیت و توان علمی بالا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه فضای بیش از اندازه سیاسی به رشد علمی کشور آسیب می زند، ادامه داد: کشور ما بیش از اندازه سیاسی است و این امر به زندگی، معیشت و رشد علمی لطمه وارد می کند.

هاشمی تصریح کرد: هر چیزی متوسط آن خوب است وقتی محیط دانشگاه بیش از حد سیاسی شود، دانشجو فکر می‌کند که وظیفه سیاسی دارد، در حالی که دانشگاه محل گفتگو، تعامل و کسب علم است.

وزیر بهداشت و درمان اضافه کرد: اگر می خواهیم مسیر را گم نکنیم، باید در حوزه علم توانمند باشیم و دانشجویان و دانش آموزان شاهد و ایثارگر باید ادامه دهنده راه پدران خود باشند و این امر خدمت به کشور و انقلاب محسوب می شود که باعث سرافرازی کشور است.

وی افزود: قبل از انقلاب عده ای معتقد بودند که تحصیل باعث فرار از مسئولیت های اجتماعی می شود و برخی دیگر  خلاف این عقیده  داشتند و رهبری نیز تأکید جدی بر کسب علم دارند.

هاشمی در پایان گفت: امیدواریم وزارت آموزش و پرورش، علوم و بهداشت به تربیت دانشجویان و دانش آموزان برتر اقدام کنند، زیرا آینده به دست این افراد ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار