۳۲۵ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان قزوین فعالیت دارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در نشست خبری گفت : تعداد کانونهای مساجد از ۱۵۱ کانون در سال ۸۹ به ۳۲۵ کانون در سال جاری افزایش یافته است.
 
حجت الاسلام علی رمضانی به خبرنگاران گفت : از مجموع کانون‌های مساجد استان، ۱۷۷ کانون در روستا‌ها و ۱۴۸ کانون در شهر‌ها فعالیت می‌کنند.
 
حجت الاسلام رمضانی اضافه کرد: ۱۹ کانون تخصصی، ۱۳ کانون مصلا، ۵ کانون دانشگاهی، چهار خانه دیجیتال، ۳۸ خانه نور، چهار کانون در زندان و چهار کانون در ارتش و ۱۱۸ کتابخانه فعالیت دارند.
حجت الاسلام رمضانی با اشاره به هجدهم اسفند، بیست و چهارمین سالروز تأسیس کانون‌های مساجد اضافه کرد: برگزاری دوره آموزشی فضای مجازی، همایش سالروز تأسیس کانون‌های مساجد در شهرستان‌های مختلف، برگزاری مسابقات ورزشی، غبارروبی مزار شهدا، حضور در نماز جمعه و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای کانون‌ها از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده این روز است.
 
مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به اینکه امسال چهارصد و ۸۲ میلیون تومان به کانون‌های مساجد مساعدت مالی شده است گفت : از این میزان دویست و ۳۰ میلیون تومان در حمایت از کانون‌های فعال و ۶۷ میلیون تومان هم برای حمایت از کانون‌های جدید پرداخت شده است.
 
وی برگزاری طرح قرآنی ۱۴۵۰ در بیش از ۲۸ کانون، تهیه کتاب آیه‌های غدیر و همکاری در اجرای مسابقه کتابخوانی هفته ولایت، اعزام مدیران کانون‌ها به اردوی اندیشه‌های آسمانی، ساماندهی و جابه جایی مراکز خانه‌های نور در ۳۸ کانون استان و تهیه تفاهم نامه قرآنی ویژه خانه‌های نور برای نخستین بار در کشور، کسب مقام سوم کشوری در بخش مقالات و پایان نامه، برگزاری همایش تأثیر عفاف و حجاب بر تحکیم خانواده، برگزاری جشنواره غذای سنتی و صنایع دستی، برگزاری یادواره شهدای محلات در شش کانون، اجرای طرح سیب سلامت، برگزاری کارگاه آموزشی برفک‌های فرهنگی با موضوع تهدید‌ها و فرصت‌های فضای مجازی و یادواره شهدای قرآنی را از جمله برنامه‌های اجرا شده امسال بیان کرد.
 
مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ادامه با بیان اینکه مسجد جایگاه مناسبی برای تعاون و اجتماع مسلمانان و مشارکت آنان در رفع نارسایی‌های اجتماعی است گفت : باید به جای عمران فیزیکی به دنبال عمران معنوی باشیم و همچنین فعال کردن مساجد را به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار دهیم.
 
حجت الاسلام رمضانی افزود: فعالیت‌های این مجموعه در مناطق دورافتاده، محروم و روستایی در گسترش فرهنگ اسلامی نقش مهمی داشته است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار