فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران پلیس راه کرمانشاه- خسروی حین کنترل بارنامه ناوگان حمل و نقل باری توانستند 20 تن برنج قاچاق را از یک کامیون کشنده دانگ فنگ کشف کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ و به نقل از  خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "منوچهر امان اللهی" عنوان کرد: راننده یک دستگاه کامیون دانگ فنگ که 20 تن برنج را از مبدأ خوزستان بارگیری کرده بود، حین بررسی مدارک خود و محموله توسط گشت پلیس راه نتوانست بارنامه معتبر محموله را ارائه دهد.
وی افزود: راننده با پرداخت رشوه قصد فریب مأموران را داشت اما همین اقدام وی سرآغازی برای بررسی موضوع که فراتر از یک تخلف رانندگی بود، گردید و در نتیجه آن قاچاق بودن محموله احراز و راننده به همراه کالای مکشوفه تحویل مراجع ذیربط شد.
مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه ارزش این محموله بیش از یک میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: کنترل بارنامه خودروهای باری یکی از اصلی ترین مولفه های نظارت بر حمل و نقل و جابجایی بار در محورهای جاده ای است که به صورت مداوم توسط پلیس راه انجام می شود.
سردار امان اللهی ادامه داد: در این میان بارنامه نشان می دهد حمل و جابجایی بار قانونی بوده و فرستنده، گیرنده و حمل کننده آن مشخص می شود، لذا به عوامل پلیس را تأکید شده است که در خصوص بارهای فاقد بارنامه حساسیت بیشتری داشته باشند.
وی ضمن تشکر از مأمورانی که با رد رشوه و صحت عمل خود این محموله قاچاق را کشف و گزارش کردند، یادآور شد: در راستای حمایت از اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی، ماموران پلیس راه استان می توانند در عرصه حمل و جابجایی بارهای قاچاق از طریق راه های زمینی، حامی تولید داخلی باشند و به همین منظور آموزش های ویژه ای نیز دریافت کرده اند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.