به دنبال افزایش ذخایر نفتی آمریکا و تأثیر آن بر توافق اوپک، بهای طلای سیاه کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نگرانی ها در خصوص افزایش ذخایر نفتی آمریکا و تأثیر آن بر توافق کاهش سطح تولیدِ سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) باعث کاهش بهای نفت شد.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 4 سنت کاهش (معادل 0.1 درصد)، به 54 دلار و 1 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت با 34 سنت کاهش (معادل 0.6 درصد)، 55 دلار و 59 سنت در هر بشکه معامله شد.

در ماه گذشته میلادی بهای نفت خام برنت تنها اندکی دستخوش تغییر شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز تنها با 2 درصد افزایش همراه بود.

کشورهای عضو اوپک تاکنون با پایبندی بالای خود به توافق کاهش سطح تولید، بازار را شگفت زده کرده اند. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر توافق کرده بودند که از اول ژانویه سال جاری میلادی روزانه 1.8 میلیون بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهند و تاکنون بیش از 90 درصد به این توافق پایبند بوده اند.

ذخایر نفتی آمریکا برای هفتمین هفته متوالی افزایش یافت. این مسئله نگرانی هایی را درخصوص اینکه اشباع بازار نفت باز هم ممکن است توافق اوپک را بی‌اثر کند، به وجود آورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار