نمایش رادیویی «وقتی ماه باشی» روایتی از ساقی دشت کربلا به همت جمعی از جوانان مذهبی و متعهد دارالمومنین کاشان و به مناسبت 22 اسفند سالروز وفات فاطمه ام‌البنین(س) روز تکریم مادران و همسران شهدا تولیدشد.

تهیه کننده این نمایش در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:این نمایش رادیویی برداشتی از کتاب «سقای آب و ادب نوشته سید مهدی شجاعی»با هدف شناسایی بصیرت، ادب و شجاعت در شخصیت حضرت عباس (ع) و تاثیر تربیت مادر آن حضرت فاطمه ام البنین(س) در تبیین شعائر اسلامی و مفاهیم ارزشی ساخته‌شد.

سیدمجتبی نبوی، با تاکید بر اینکه نمایش رادیویی«وقتی ماه باشی» نخستین نمایش رادیویی یک هیات مذهبی در کاشان است افزود:حدود ۲۰ نفر از عوامل اجرایی و ۱۳ نفر کار صداپیشگی و بازی در این نمایش را در مدت ۶ ماه بعهده‌داشتند.
به‌گفته‌وی،این نمایش مذهبی به کارگردانی امیربیشه‌ای،نویسندگی محسن خسروی و تهیه‌کنندگی وی ساخته و تولیدهشده‌است.

این تهیه‌کننده جوان و فعال فرهنگی تصریح‌کرد: داستان نمایش زمان بعد از واقعه عاشورا و روایت بشیر بن حذلم پیک مخصوص امام سجاد(ع) از کربلا برای مردم مدینه بویژه خانم ام‌البنین و ام‌السلمه است.
نبوی، اظهارداشت:صداپیشگان و بازیگران در این نمایش نقش های شبیه حضرت عباس علیه السلام، خانم فاطمه ام‌البنین سلام الله علیها، بشیر بن حذلم، عمرسعد و شمر لعنت الله علیهما را دارند.

وی، تصریح‌کرد:تولید این کار فرهنگی هنری در تعظیم شعائر اسلامی و مفاهیم ارزشی با محوریت اهل‌بیت عصمت و طهارت بویژه واقعه تاثیرگذار عاشورا و نهضت جانسوز و  انسان‌ساز حسینی در کربلا می‌تواند مقدمه و آغازی برای تولیدکارهایی ارزشی شود تا  شهرستان ولایت‌مدار و  مذهبی دارالمومنین کاشان را به‌عنوان یک شهر رسانه‌ای پویا معرفی‌‌کند و مقابله‌ای با کار بعضی افراد در تهیه تراک های صوتی و تصویری نامناسب و غیر شانیت این شهرستان شود.

به‌گفته‌وی،هیات فرهنگی عشاق‌الحسن(ع)، سازمان رهنگی ورزشی کاشان و رادیو اینترنتی نطقبوک در تولید این کار فرهنگی مذهبی حمایت و مساعدت و همکاری داشتند.
نبوی در پایان افزود:علاقه‌مندان می‌توانند این نمایش رادیویی را از طریق پایگاه اینترنتی «حسن جان» به نشانی www.HASANJAN.IR دریافت کنند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.