کمال قلیچ دار اوغلو خواستار برگزاری همه‌پرسی درباره عملیات نظامی احتمالی ترکیه در رقه سوریه و اعطای تابعیت به آوارگان سوری شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه حریت، رئیس حزب اصلی مخالف دولت در مجلس ترکیه خواستار برگزاری همه‌پرسی درباره عملیات نظامی احتمالی ترکیه در رقه و اعطای تابعیت به آوارگان سوری در این کشور شد. 

وی  دیروز در سخنانی در نشست فراکسیون این حزب در مجلس ترکیه خطاب به پناهجویان سوری گفت: درباره شمار سوری‌ها در ترکیه ارقام مختلفی ذکر می شود، اما تردید نکنید که شمار آنان کمتر از 4 میلیون نفر نیست. 

رئیس حزب جمهوریت خلق مدعی شد: جوانان و فرزندان ما در سوریه «شهید» می شوند، اما جوانان آنان (سوریه) در ترکیه بسر می‌برند. آنان در ترکیه کار نیز پیدا می کنند، اما جوانان و فرزندان ما بیکارند. 

قلیچ دار اوغلو با اشاره به سخنان مقامات دولت ترکیه درباره اعطای تابعیت به سوری ها گفت: اکنون می گویند به سوری‌ها تابعیت خواهیم داد. بیایید در این باره و درباره مداخله در رقه همه پرسی برگزار کنیم. بیایید در همه پرسی در این باره تصمیم بگیریم که آیا فرزندان این کشور به رقه بروند یا نه؟‌

وی با اشاره به روند برکناری‌ها از زمان کودتای ترکیه افزود: شمار افرادی که پس از کودتای نافرجام 15 ژوییه از کار در دستگاه های دولتی اخراج شده اند به 127 هزار تن رسیده است. 

رئیس حزب جمهوریت خلق اضافه کرد: هنگامی که از خانواده هایی که با رنج و دشواری مواجه شده اند، دفاع می‌کنیم ما را به حمایت از سازمان فتح الله گولن متهم می‌شویم. ما از این افراد حمایت می کنیم، اما حامی کودتاگران نیستیم. 

قلیچ دار اوغلو در بخش دیگری از سخنرانی خود با متهم کردن سران دولت ترکیه به تلاش برای تغییر رژیم این کشور، هشدار داد اگر همه اختیارات به یک نفر واگذار شود و وی نیز مرتکب اشتباه شود، تاوان اشتباهات وی را 80 میلیون نفر جمعیت ترکیه خواهند پرداخت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار