بزرگترین رزمایش نشت مواد شیمیایی کشور با سناریو نشت گاز ترش با حضور مسئولان پارس جنوبی در پالایشگاه چهارم این منطقه برگزار شد.

برگزاری بزرگترین رزمایش نشت مواد شیمایی کشور در پارس جنوبیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهدی یوسفی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صبح چهارشنبه در حاشیه این مانور گفت: یکی از مخاطرات احتمالی در منطقه پارس جنوبی، انتشار گازهای سمی است و در همین راستا مانور نشت مواد شیمیایی در منطقه ویژه پارس برگزار می‌شود تا زمینه افزایش آمادگی‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت در این زمینه فراهم شود.

وی اضافه کرد: سناریو این مانور بر این اساس است که فرض می‌شود خط لوله انتقال گاز ترش از دریا به پالایشگاه چهارم پارس جنوبی(فازهای ۶و۷و۸) دچار شکستگی شده و شاهد نشت گاز هستیم و گاز تا شعاع حدود ۸۳۰ متری را تحت تاثیر شدید خود قرار می‌دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: بر اساس این سناریو، در جاده بندرعباس - بوشهر که در نزدیکی این منطقه قرار دارد نیز مصدومانی از رهگذران عادی داریم.

وی افزود: نیروی انسانی این پالایشگاه و بخشی از پتروشیمی که همسایه پالایشگاه چهارم هست باید تخلیه شود و همزمان مراکز غیر صنعتی همچون پلیس راه و نیروی انتظامی درگیر موضوع می‌شوند که باید جاده را کنترل کنند و بیمارستان منطقه که باید مصدومان را بپذیرند و مسئولان شهری که باید آمادگی در مردم ایجاد کنند. همچنین مسیرهای جایگزین ایجاد شده و روان‌کردن ترافیک باید توسط مسئولان ذیربط انجام شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: همچنین تدابیری اندیشیده می‌شود که گاز که نشست کرده از محل ولوهای ورودی به منطقه باید قطع شود و فرض می‌شود که به صورت اتوماتیک عمل نمی‌کند و باید به صورت دستی انجام شود.
 

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.