نماینده مردم ایذه وباغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح 550هزارهکتاری مقام معظم رهبری حتی درزمین‌های شور اجرا شد اما درحد 1 متر ازطرح به مناطق شمال شرق استان اختصاص داده نشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛هدایت الله خادمی ،نماینده مردم ایذه وباغملک در مجلس شورای اسلامی با ابراز گله مندی از بی توجی دولت به شمال شرق خوزستان  اظهار کرد: دولت گویا شمال شرق استان را فراموش کرده است و دلیل این عقب ماندگی عدم حضور یک وزیر، مشاور معاون و وزرا از خوزستان در دولت است.

وی با تاکید بر شرایط اقلیمی شهرستان ایذه یادآورشد: میزان بارندگی در این شهرستان حدود ۶۵۰ میلی متر است و ظرفیت‌های خوبی دارد اما دریغ از وجود  یک کارگاه و یا کارخانه در آن است.
خادمی خطاب به معاون رئیس جمهور گفت: دولت باید تکلیف انتقال آب را برای ما مشخص کرده و فکری را برای اجرای قسمتی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را در شهرهای ایذه و باغملک اختصاص دهد.

وی با ابراز تاسف از عدم توجه به شهرهای شمال و شرق استان تصریح کرد: در واقع عدم توجه به این شهرستان‌ها برای ما مشکوک است و ما خواستار جواب قانع کننده‌ای در این خصوص هستیم.

خادمی با اشاره به تعیین حق آبه  وزارت نیرو برای اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در شهرهای شمالی خوزستان عنوان داشت: به نظر می‌رسد به دلیل کم بودن حق‌ آبه، وزارت جهاد کشاورزی اجرای طرح را متوقف کرده است این در حالی است که  وضعیت فاینانس فاز دوم طرح مشخص نیست..

وی با اشاره عبور۲۰۰ کیلومتری  رودخانه کارون از شهرستان ایذه و وجود سه نیروگاه در اطراف این شهرستان متذکر شد: روستاهای ایذه  فاقد آب و برق هستند و طرح انتقال آب موسوم به طرح بهشت آباد اجرایی می‌شود.

خادمی ادامه داد: این در حالی است که با وجود آب، همچنان آبرسانی در این شهرستان  از طریق بشکه و تانکر انجام می‌شود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در پایان با ابراز تاسف از وضعیت جاده‌های شهرستان ایذه بیان کرد: در سال ۹۴ جاده‌های ایذه حدود ۲۰۰ کشته و زخمی برجای گذشت به طوری که اغلب خانواده‌های ایذه‌ای عزادار عزیزان خود هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.