نمایشگاه تولیدات داخلی و خارجی در هرات کار خود را آغاز کرد

نمایشگاه مشترک تولیدات داخلی و خارجی در شهر هرات برگزار شد.

نمایشگاه تولیدات داخلی و خارجی در هرات کار خود را آغاز کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد زبیر رحیمی رئیس انجمن تاجران جوان هرات و برگزارکننده نمایشگاه مشترک تولیدات داخلی و خارجی در شهر هرات گفته است که مواد خوراکی و نوشیدنی‌های غیرالکلی، صنایع دستی از جمله اقلام تولیدی داخلی؛ و مواد ساختمانی و لوازم خانگی از جمله تولیدات خارجی است که در این نمایشگاه عرضه شده است.

رئیس انجمن تاجران جوان هرات با مؤثر خواندن برگزاری این نمایشگاه در زمینه بازاریابی، از اهالی هرات خواست تا از آن بازدید نمایند و اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی افزود: از مجموع ۹۰ غرفه در این نمایشگاه، ۱۵ غرفه اقلام تولیدی شرکت های صنعتی هرات، ۱۲ غرفه مربوط به صنایع دستی زنان؛ و متباقی به اقلام خارجی اختصاص داده شده است.

حمیدالله خادم رئیس اتحادیه صنعت گران هرات گفت: هنوزهم ۷۰ درصد کالاهای تجارتی از کشورهای خارجی وارد افغانستان می شود و تنها ۳۰ درصد آن در داخل کشور تولید می گردد.

وی افزود که در حال حاضر، اقلام مختلفی از جمله برخی مواد شوینده و بهداشتی، مواد ساختمانی، مواد خوراکی و نوشیندنی های غیرالکولی، کیک و کلچه، بیسکویت، زعفران و سنگ مرمر که پیش از این در کشورهای دیگر تولید می شد، در هرات تولید و یا به دست می آید و به بازار عرضه می شود.

ودصم نوشت: به گفته مسئولان برگزارکننده این نمایشگاه به مدت چهار روز به روى علاقمندان باز است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.