مدیرکل امور عشایر استان اردبیل از توزیع 4 هزار و 100 تن آرد و جو در بین عشایر استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر هنرمند در جلسه شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دست‌اندرکاران امور عشایر استان این است که با اتخاذ تدابیری آرد و نهاده‌های دامی را که مهم‌ترین فاکتور در زندگی عشایری است به سهولت در اختیار این تولیدکنندگان قرار دهند.

وی افزود: در این راستا تاکنون 3 هزار و 600 تن آرد در بین عشایر پخش شده و برای تامین غذای احشام نیز یک هزار و 500 تن جو در اختیارشان قرار گرفته است.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل در مورد تامین آب آشامیدنی عشایر اردبیل گفت: تعداد 480 سرویس آبرسانی را تاکنون از ابتدای امسال برای این قشر به اتمام رساندیم و این مهم با جدیت و اهتمام بیشتری انجام می‌شود.

هنرمند بیان کرد: برای اینکه حرکت کوچ عشایر با سهولت و در کمترین زمان ممکن انجام شود و در جاده‌ها و بزرگراه‌ها شاهد حوادث ناگوار از جمله تصادف و تلف شدن دام و صدمات جانی برای این قشر زحمتکش نباشیم تعداد 500 سرویس ایاب و ذهاب برای احشام و کوچ صورت گرفته است که امیدواریم این خدمات در سال‌های آتی سیر صعودی به خود بگیرد.

وی در مورد اعطای تسهیلات به عشایر اظهار کرد: یک میلیارد و 200 میلیون تومان از ابتدای امسال وام در اختیار این قشر قرار داده شده است که امیدواریم با حل مشکل سند مالکیت و وثیقه در بانک‌ها در سال‌های آتی بتوانیم اعطای این تسهیلات را با بهره کم بیش از پیش عملی کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.