معاون سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که وضعیت امنیتی در افغانستان منافع تمامی کشورهای منطقه را تامین خواهد کرد.

بهبود امنیت در افغانستان به نفع تمامی کشورهای منطقه استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، خیرالله آزاد معاون سخنگوی وزارت امور خارجه ، در خصوص نشست گروه بین‌المللی تماس اظهار داشت: در این نشست بر دستیابی کشورهای منطقه به یک استراتژی مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و کار در این زمینه تأکید شد زیرا بهبود وضعیت امنیتی در افغانستان به رونق اقتصاد و شکوفایی تجارت و ترانزیت در منطقه کمک می‌کند و منافع جمعی تمامی کشورها را نیز تامین می‌کند.

آزاد افزود: شرکت‌کنندگان نشست گروه بین‌المللی تماس همچنین در مورد ادامه پشتیبانی جامعه جهانی از نیروهای امنیتی – دفاعی افغانستان و گفت‌وگوهای صلح گفت‌وگو کردند.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه به رادیو آزادی گفت: کشورهای حاضر در این نشست ضمن استقبال از توافقنامه صلح دولت افغانستان با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، بر تداوم این روند با گروه‌هایی که از خشونت دست برمی‌بردارند و وفاداری‌شان را به قانون اساسی افغانستان اعلام می‌کنند، تأکید کردند.

یوسف العثیمین رئیس سازمان همکاری‌های اسلامی در این نشست گفت که آن‌ها از کنفرانس برنامه‌ریزی‌شده علما که قرار است ماه آینده در عربستان برگزار شود، انتظار دارند که تفسیر و تعبیر اشتباه‌ تعلیمات دینی اصلاح شده و روحیه تحمل و بردباری در افغانستان برای پیروان مکاتب‌ مختلف دینی ترغیب شود.

این نشست در مقر سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) در شهر جده عربستان سعودی برگزار شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار