ریاست جمهوری افغانستان به حملات انتحاری در حوزه ششم امنیتی پلیس و آمریت حوزه ۱۹ امنیت ملی در شهر کابل واکنش نشان داد.

واکنش ارگ به حملات انتحاری امروز در شهر کابلبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ظهر امروز چهارشنبه (۱۱ حوت) یک مهاجم انتحاری با استفاده از یک موتر مملو از مواد انفجاری در نزدیکی دروازه ورودی حوزه ششم امنیتی پلیس کابل خود را منفجر کرد.

پس از این انفجار چند مهاجم انتحاری که می خواستند وارد محوطه حوزه امنیتی شوند با پولیس درگیر شدند. تاکنون درگیری های پراکنده جریان دارد.

همزمان یک انفجار دیگر نیز در نزدیکی آمریت ۱۹ ریاست امنیت ملی در مربوطات حوزه دوازدهم امنیتی کابل به وقوع پیوست.

در این رویداد، نخست یک مهاجم انتحاری مواد انفجاری حاملش را در برابر آمریت حوزه ۱۹ امنیت ملی منفجر ساخت و تروریست دوم توسط نیروهای امنیتی کشته شد.

تاهنوز مقام های امنیتی درباره تلفات این حملات انتحاری چیزی نگفته اند.

اما ریاست جمهوری افغانستان این حملات را به شدت محکوم کرده است.

در خبرنامه ارگ به نقل از آقای غنی آمده است که دشمنان مردم افغانستان بازهم دست به جنایت زدند و تعدادی از هموطنان ما را در حوزه های ششم و دوازدهم شهر کابل، شهید و زخمی نمودند.

آقای غنی گفت،تروریستان و باداران بیگانه آنان بار دیگر تلاش کردند که فضای رعب و ترس را در شهر کابل ایجاد نمایند. آنان پس از مرگ ملا سلام یکی از فرماندهان ارشد این گروه تروریستی در ولایت قندوز و همچنان شکست های پی در پی شان در جبهات نبرد، با راه اندازی حملات تروریستی در مناطق مزدحم در تلاش روحیه بخشیدن به افراد خود اند.

وی افزود، مردم افغانستان در نهم حوت روز ملی نیروهای امنیتی ودفاعی کشور نشان دادند که یک صدا در حمایت از قوای مسلح کشور شان قرار دارند.

محمد اشرف غنی تاکید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور نسبت به هر زمان دیگر در خط مقدم مبارزه علیه تروریزم قرار دارند و در راستای تحقق پلان های حکومت وحدت ملی، دشمن زبون را در هر گوشه و کنار کشور سرکوب خواهند کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار