مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال بیش از دو هزار نفر از نخبگان قرآنی استان در مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کنند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حجت‌الاسلام آیت‌ عباسیان گفت: ثبت نام از متقاضیان شرکت در این دوره از مسابقات از 10 بهمن ماه آغاز شده و تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت.

عباسیان افزود: مسابقات مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 20 فروردین ماه سال آینده آغاز و تا 31 اریبهشت ماه ادامه خواهند داشت.

عباسیان اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های حفظ موضوعی، حفظ معارف و احادیث، تفسیر، حفظ پنج، 10، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم، ترتیل، قرائت، اذان، دعاخوانی، همسُرایی، همسُرایی دو یا چند زبانه، مقطع خوانی، آثار کوتاه و انشای فردی برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: این مسابقات در رشته‌های همسرایی و همخوانی قرآن کریم به صورت استانی و در تیر ماه سال آینده برگزار خواهند شد.

وی اضافه کرد: چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته حفظ معارف و احادیث در مرحله شهرستانی با حفظ 80 حکمت از نهج‌البلاغه و در مراحل استانی و کشوری با حفظ 110 حکمت از نهج البلاغه برگزار خواهد شد.

به گفته عباسیان این دوره از مسابقات در رشته تفسیر در مرحله شهرستانی با تفسیر دو سوره "رعد" و یوسف" و در مرحله استانی و کشوری با تفسیر سه سوره "رعد"، "یوسف" و "ابراهیم" و بر اساس تفسیر نمونه و المیزان برگزار خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته 1982 نفر در استان در مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کردند، افزود: در نهایت 208 نفر از این افراد به مسابقات استانی راه پیدا کردند که 118 نفر از آنها خواهر و 90 نفر برادر بودند.

عباسیان با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم، گفت: در سال جاری 10 هزار و 800 نفر درکلاس‌های این طرح شرکت‌ کرده‌اند که 8700 نفر از این افراد حائز شرایط لازم برای شرکت در آزمون کتبی این مسابقات که 29 بهمن ماه امسال برکزار شد، شدند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: برای افرادی که در مرحله آزمون کتبی امتیاز 70 به بالا کسب کنند گواهینامه شرکت در دوره صادر خواهد شد.

عباسیان اضافه کرد: مجموعه اوقاف استان کرمانشاه در سال جاری رتبه اول کشور را در طرح تربیت حافظان قرآن کریم کسب کرده است.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.