پنجمین یادواره شهدای ادوات لشکر 41 ثارالله در جیرفت برگزار شد.

یادواره شهدای ادوات لشکر 41 ثارالله برگزار شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ پاسدار محمد ندافیان دبیر ستاد یادواره شهدای ادوات لشکر 41 ثارالله گفت: این ستاد از سال 1390 در کرمان تشکیل شد و هر سال در یکی از شهرستان ها گردهمایی رزمندگان ادوات و یادواره 380 شهید ادوات برگزار می شود و امروز این یادواره به میزبانی جیرفت برگزار شد.

سرهنگ پاسدار محمد ندافیان افزود: در زمینه برگزاری این یادواره شهدا از روز جمعه هفته گذشته در شهرستان های منوجان، کهنوج، عنبرآباد و جیرفت در مدارس و مساجد روایت گری یادواره شهدا برگزار شد.

وی با بیان اینکه هدف از این روایت گری‌ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: روایت گری شهدای ادوات در 112 مدرسه و مسجد برگزار شد.

امام جمعه جیرفت نیز در این آیین ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ایام فاطمیه عاشورای دوم است لذا با اجتماعات پرشور و حضور در هیات های مذهبی این ایام را گرامی بداریم.

حجت الاسلام رضا کرمی پور افزود: حضرت فاطمه (س) جایگاه ولایت را حفاظت و پاسداری کرد و اگر فریاد و خطبه های ایشان خوانده نمی شد معلوم نبود چه اتفاقی برای امامت و جایگاه ولایت رخ می داد.

وی اظهار کرد: بیشتر شهدا در وصیت نامه های خود به پیروی از ولایت و حرکت در این مسیر تاکید کرده اند لذا این نشان از اهمیت جایگاه ولایت و رهبری است.

امام جمعه جیرفت گفت: کسانیکه برخلاف مسیر رهبری حرکت کنند با مردم طرف هستند و مردم هم از این افراد نمی گذرند.

وی گفت: ولایت به همه ما حیثیت و آبرو داده است لذا باید در مسیر ولایت حرکت کنیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند بصیرت جامعه را بالا ببرید و فتنه را به هوای مه آلود تشبیه کردند لذا این مساله نشان از اهمیت بصیرت است و باید بصیرت مردم بیشتر شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جیرفت هم گفت: آسایش و امنیت امروز حاکم بر جامعه را مرهون خون شهدا هستیم.

سرهنگ حمیدرضا محمدی افزود: امروز نوبت مردم و مسئولان است که با حرکت در مسیر ولایت راه شهدا را ادامه دهند.

شهرستان جیرفت دارای 438 خانواده شهید و بیش از یکهزار و 430 جانباز است. 90 آزاده دوران دفاع مقدس نیز افتخار این شهرستان هستند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار