مردم بحرین برای نهمین ماه متوالی در مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم تحصن کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی العالم از ادامه تحصن مردمی بحرینی ها در مقابل منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان این کشور در منطقه الدُّراز در غرب منامه، پایتخت بحرین برای یکصد و پنجاه و چهارمین روز متوالی خبر داد.
 
جمعیت الوفاق بحرین نیز طی بیانیه ای درباره عواقب هرگونه تعرضی نسبت به آیت الله عیسی قاسم به نظام آل خلیفه هشدار داد.
 
سازمان صلح هم از مقامات بحرینی خواست که هر چه سریع تر زندانیان اندیشه را آزاد و به محاصره شهر الدُّراز، زادگاه آیت الله شیخ عیسی قاسم پایان دهند.
 
فادی السید طی گزارشی در این باره گفت: این نهمین ماه متوالی است که تحصن مردمی در مقابل منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم در منطقه الدراز در غرب منامه ادامه دارد. جمعیت حاضر در این منطقه همواره تاکید کرده اند که آیت الله عیسی قاسم خط قرمز است و هرگونه تعرضی به بالاترین مرجع دینی در بحرین عواقب سوئی به دنبال خواهد داشت.
 
آنان همچنین آمادگی خود را برای هر گونه فداکاری با جان و مال خویش برای دفاع از شیخ قاسم ابراز کردند. تحصن کنندگان خشمگین همچنین برداشته شدن محاصره نه ماهه منطقه الدراز را خواستار شدند.
 
از سوی دیگر جمعیت الوفاق بحرین نیز درباره هرگونه تعرض به آیت الله شیخ عیسی قاسم به نظام حاکم هشدار داد و آن را خط قرمزی در تمام کشور اعلام کرد. جمعیت الوفاق همچنین تاکید کرد که ادامه این اقدامات نظام کشور را به سرنوشت نامعلومی خواهد کشاند.
 
شیخ حسین الدیهی، معاون دبیر کل الوفاق آل خلیفه را به سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم متهم کرد در حالی که حتی هیچ محاکمه صوری هم در این باره برگزار نشده است.
 
شیخ حسین الدیهی از تمامی کشورها خواست در این باره احساس مسئولیت کنند و در مقابل سرکشی های نظام علیه مردم بی دفاع و شخصیت های بر جسته آن در مقابل آل خلیفه واکنش نشان دهند.
 
سازمان های صلح و دموکراسی و حقوق بشر مرکز حمایت از قربانیان شکنجه نظام حاکم بحرین را به خاطر اقدامات سرکوب گرانه و باز داشت های ظالمانه که نمونه آن سلب تابعیت از آیت الله عیسی قاسم است متهم کردند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار