همزمان با روز شهادت یگانه بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) حرم مطهر امام رضا (ع) میزبان هزاران زائر و مجاور بود که در غم شهادت آن بانوی بزرگ به سوگ نشسته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، همزمان با ایام فاطمیه صحن و سرای حرم ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) سیاهپوش شده است، و صدای روضه و نوحه از هر گوشه از اماکن متبرکه به گوش می‎رسید.


در مراسم‌های که از دیشب باحضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برپاست سخنرانان به تشریح سبک و سیره آن حضرت و مقتل‎خوانی شهادت ایشان مشغول بودند و محافل بزرگ قرآنی نیز زینت بخش این مراسم بود.
حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر فرزانه استاد حوزه و دانشگاه در مراسم شب شهادت صدیقه طاهره (س) که در رواق دارالمرحمه حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند متعال همه انبیاء و اولیای خویش را مورد امتحان قرار داده است، ابراز کرد: وقتی خدا متعال یک مسئولیت سنگین را برای بنده خود تقدیر می‎کند، ابتدا او را مورد آزمایش‎های سنگین قرار می‎دهد.
وی افزود: رسول الله (ص) نیز چهل سال مورد امتحان قرار گرفت و بعد به مقام «خُلق عظیم» رسید.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) نیز بسیار مورد آزمایش قرار گرفت، گفت: افزون بر اینکه حضرت زهرا (س) با مردی، چون امیرالمومنان (ع) ازدواج کرد که همیشه در صف اول جهاد در راه خدا بود، شرایط زندگی نیز در آن زمان بسیار سخت و سهمگین بود.
حجت الاسلام فرزانه عنوان کرد: بالاترین امتحان صدیقه طاهره (س) پذیرش ولایت امیرالمومنان (ع) و امامت آن حضرت بعد از نبی اکرم (ص) است. ایشان مأمور بودند که با تمام وجود از این مقام حمایت کنند و خلافت و حقانیت علی (ع) را با مبارزات قولی و عملی خویش تثبیت کنند.
وی گفت: قبل از رحلت رسول الله (ص) هیچ کس کوچکترین اهانتی به صدیق طاهره (س) نکرد، زیرا شخصِ پیامبر (ص) دائما، حضرت زهرا (س) را مورد احترام قرار می‎داد و کسی فکرش را نمی‎کرد که روزی به این بانوی بزرگوار بی‎احترامی شود.
یادآور می‎شود؛ در ادامه این مراسم با شکوه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت (ع) به مدیحه‎سرایی و روضه‎خوانی پرداختند.
انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار