سرلشکر باقری گفت: شهید باکری همواره در کانال خط مقدم بود و سراسر وجود شهید باکری "ما می‌توانیم" بود.

شهید مهدی باکری سراسر
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم گرامیداشت شهیدان باکری که در سالن اجتماعات وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: شهید مهدی باکری با کلمه‌ای به نام خستگی و ناامیدی غریبه بود و وجود این شهید گرانقدر سراسر "ما می‌توانیم" بود.

وی افزود: تحریم‌ و توطئه‌ها به فرصتی برای ما تبدیل شد که کشورمان سربلندتر از همیشه به راه خودش ادامه بدهد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنانش وقوع انقلاب اسلامی و بلافاصله بعد از آن دفاع مقدس را دو حادثه بزرگ دانست و تصریح کرد: هر آنچه امنیت و بازدارندگی در برابر دشمنان و آنچه راه و افق روشن نسبت به توسعه مان داریم آثار دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و حاصل شهیدان و جانبازی ایثارگران است.

سرلشکر باقری ادامه داد: دفاع مقدس همچنان مظلوم مانده است. شهیدان باکری در تمامی صحنه‌ها با ایثار تمام آنچه داشتند پرچم اسلام را به اهتزاز در آورده، ارتقا دادند و سهم اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، در ایجاد امنیت در کردستان و آذربایجان غربی تلاش کردند و درخدمت به مردم کارهای بزرگی انجام دادند.

وی ادامه داد: شهید مهدی باکری در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر از اول تا پایان عملیات حضور و همراه شهید کاظمی نقش اساسی در پیروزی عملیات داشت؛ لشکر ٣١ عاشورا به فرماندهی این شهید بزرگوار شکل گرفت و تا روزی که در قید حیات بود عملیات‌های موفق پشت سر هم با رهبری او انجام شد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: در طول عملیات خیبر شهید مهدی باکری یا در خط مقدم بود یا در کانال‌های ۱۰۰ متر مانده به خط مقدم حضور داشت. در تمام مراحل شناسایی عملیات بدر مهدی باکری شخصا حضور داشت و برای اطمینان تا خط اصلی دشمن پیش رفت و خودش را به کنار سنگر عملیات دشمن رساند.

وی افزود: شهید باکری در عملیات والفجر ٤ مراحل سخت عملیات را بر عهده داشت. من در آن زمان و در صبح عملیات وقتی او را دیدم چند شب استراحت نکرده بود، معمولا در جزیره مجنون خدمت او می‌رسیدیم و موارد را بررسی می‌کردیم؛ او به چیز دیگری نظر داشت و اتکای او به کمک الهی، بسیاری از مشکلات را پیش برد و حل می‌کرد.

سرلشکر باقری تاکید کرد: من ندیدم شهید مهدی باکری در برابر فرماندهان گلایه کرده باشد. او صبور، مقاوم و پایدار بود، نیازش را می‌گفت اما به مرحله عجز و اصرار نمی‌رسید، شهید باکری و هم‌رزمانش عملیاتی که خیلی‌ها می‌گفتند سخت‌ترین عملیات یک نیروی زمینی است را انجام دادند و نشان دادند که می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار