920 هزار هکتار از اراضی ملی در استان فارس رفع تصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 310 پرونده تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی در استان تشکیل و رای صادره در زمینه تصرف اراضی ملی، منتج به رفع تصرف از 920 هزار هکتار از این اراضی در فارس شد.
 
بوستانی افزود: با پیگیری یکی از پرونده های زمین خواری در یکی از شهرستان های استان فارس، 70هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی از دست زمین‌خواران باز پس گرفته شد.
 
وی ادامه داد: عوامل این پرونده با جعل اسناد و نفوذ به بعضی از دستگاه‌ها، قصد زمین‌خواری داشتند که موفق به این کار نشدند.
 
بوستانی بیان کرد: علاوه بر این پرونده، یک فقره زمین‌خواری 21 هزار هکتاری نیز در یکی از شهرستان‌های شمالی به موقع شناسایی و متوقف شد.
 
 وی اظهار داشت: در این مدت در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، تکلیف 540 هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف این دو نهاد در فارس مشخص شد.

مدیرکل منابع طبیعی فارس وسعت عرصه های جنگلی و مرتعی استان را 9 میلیون هکتار اعلام کرد و تصریح کرد: با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، کار مستند سازی 9 میلیون و 500 هزار هکتار از اراضی فارس انجام شده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار