دیدار سرکنسول هند با استاندار سیستان و بلوچستان

سرکنسول هند و استاندار برای توسعه روابط بین دو کشور باهم دیدار کردند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیستان وبلوچستان با چند کشور در زمینه روابط بین المللی ارتباط دارد خاطر نشان کرد :یکی از کشور های که در فهرست این کشور ها قرار دارد هند می باشد.

هاشمی با اشاره به موقعیت جغرافیای و جمعیت بالای این کشور گفت :اقیانوس هند جز اولویت های ارتباطی جمهوری اسلامی ایران است که بتوانیم هم مسیر ارتباط با خود هند و هم کشور های همسایه را جهت توسعه ارتباطات داشته باشیم.

وی با اشاره به پیمان سه جانبه که بین سه کشور ایران،افغانستان،و هندوستان صورت گرفت گفت: این پیمان ظرفیتی را ایجاد کرده که استان سیستان وبلوچستان به عنوان استان پیشتاز به دلیل داشتن زیر ساخت های ارتباطی بندر چابهار که موجب توسعه روابط آن کشور ها با آسیای میانه میشود را ایجاد کرده که ما بر این باوریم که کارگروهی بین استان سیستان و بلوچستان و یا ایالت کاندلا ویا بنبیی شکل بدهیم که سفیران و استانداران دو کشور و ایالت ها بتوانند بهتر نقش خود را به عنوان تصمیم گیران ارتباطات ایفا کنند.

وی افزود سر آغاز فعالیت های بین دو کشور میتواند توسعه بندر،ایجاد خط کشتی رانی با برد تجاری و مسافربری ،و فعالیت های در زمینه ict (فناوری اطلاعات و ارتباطات )باشد.

چاندرا مرهان شارما سر کنسول هندوستان در سیستان و بلوچستان با گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:ایران کشور بسیار بزرگ و دارای  منابع انسانی و طبیعی بسیار مهمی است و تصمیمات دو کشور برای توسعه ارتباط بسیار جدی مهم است و امیدواریم هرچه سریع تر این تفاهمات را عملی کنیم که موجب توسعه اقتصادی بین دو کشور می شود.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.